Haridustehnoloogia (KAK6003.HR)
space
Õppeaine kood
KAK6003.HR
vana ainekood
KAK6003
Õppeaine nimetus eesti k
Haridustehnoloogia
Õppeaine nimetus inglise k
Educational Technology
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused tänapäeva õpetajalt oodatavate haridustehnoloogiliste teadmiste ja oskuste kujunemiseks.
Väärtustada efektiivset õpiprotsessi kaasates info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) erinevate õppetöö vormide ja meetodite rakendamiseks.
Toetada valmisoleku kujunemist rakendada haridustehnoloogilisi ressursse pidevaks professionaalseks enesearenduseks .
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Haridustehnoloogia põhimõisted; Tehnoloogia arengust õpetamiskontekstis. Ülevaade Eestis läbiviidud haridustehnoloogilistest uurimustest. IKT-alased pädevusnõuded. Arvuti ja Interneti kasutamise meetodid õppetunnis. Mõistekaardid. Enesekontrollitestid Hot Potatoes’ga, Pets ja Tats. Veebipõhiseid küsitlusvorme (eFormular, google.docs). Õpikeskkonnad ja neis õppetöö organiseerimine (IVA, Moodle või VIKO). Projekt kui kaasaegne töömeetod. IKT-l põhinevad ainetevaheliste õpiprojektide pedagoogilised alused. Õpiprojektide liigitamine, näiteid ja teostamise etapid. Netikett ja autorikaitse (Creative Commons). Veebipõhised suhtluskeskkonnad
Iseseisva tööna valmib kursuse käigus:
- 1 essee või referaat 1.loengu ja kodutöö all olevate artiklite põhjal
küsitlusankeedi koostamine eFormular’is või vabavaralise programmiga
- 1 tööjuhend + test (Hot Potatoes’es)
- erialaste viidete kogumine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab koostada ainekeskse ja enesearengut toetava digitaalse e-portfoolio, mis sisaldab enesetutvustust, linkide kogu andmebaasidest ja õppematerjalide ladudest;
- oskab koostada õppematerjale ja tööjuhendeid koos interaktiivsete testidega;
- teab õppeainekeskseid, kasvatusväärtusi sisaldavaid IKT-põhiseid õpiprojekte, milles on rakendatud aktiivõppe meetodeid;
- järgib veebipõhise informatsiooni (Creative Commons) ja intellektuaalse omandi kasutamise häid tavasid;
- teab IKT kasutamisega seonduvaid ohte enda ja õpilase tervisele, sotsiaalsele ja vaimsele arengule;
- oskab kriitiliselt hinnata infot/allikaid ja vältida ohte, mida võib kohata õppija kübermaailmas;
- suudab organiseerida rühmatööd, on õpikogukonna aktiivne liige ja reflekteerib õpitut avatud suhtluskeskkonnas.
Õppejõud
lekt Sirje Klaos
space