Õppeaine nimetus eesti k
Hariduslikud erivajadused
Õppeaine nimetus inglise k
Special Educational Needs
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada väärtustav hoiak tööks erivajadustega õppijatega kaasava hariduse kontekstis. Luua võimalused teadmiste kujunemiseks hariduslike erivajadustega inimestest ja nende toetamisest. Kujundada valmisolek eetilistele tõekspidamiste rajatud teadlikule tegevusele kutsetöös, mis põhineb selleks vajaliku informatsiooni valimisel ja mõtestamisel
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kaasava hariduse filosoofilised alused ja rakendamise põhimõtted; ülevaade hariduslike erivajaduste klassifikatsioonist ja diagnostilistest põhimõtetest; individuaalse õppekava koostamine ja lapse vaatluse ja uurimise korraldamine; kaasav kool kui kokkulepe õpetajate, õpilaste ja üldsuse vahel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab eristada ja kirjeldada erivajadustest tingitud arengu eripära ja rakendada esmaseid koostöö alustamise põhimõtteid erinevate tugispetsialistidega;
- oskab kohaldada õpetamise põhimõtteid vastavalt õppija erivajadusele;
- on võimeline siduma kaasava õppe ideid koolitegelikkusega ja tunneb üldisi hariduspoliitilisi suundumusi erivajaduste kontekstis;
- oskab formuleerida, presenteerida ja argumenteerida asjakohaseid seisukohti oma vaatenurgast lähtuvalt.
Õppejõud
Kadi Lukanenok, MA
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub