Kõrvalaine praktika (MLG7801.LT)
space
Õppeaine kood
MLG7801.LT
vana ainekood
MLG7801
Õppeaine nimetus eesti k
Kõrvalaine praktika
Õppeaine nimetus inglise k
Professional Placement
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Siduda geograafia didaktikaalased teadmised koolitegelikkusega.
Toetada üliõpilaste oskust suhelda kooliperega (tulevase) õpetaja rollis, 3.võimaldada üliõpilasel saada kogemusi ning areneda aineõpetajana.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Üliõpilane osaleb osakonna ainemetoodikute ja peametoodiku poolt korraldatud praktika algus- ja lõpuseminaril ülikoolis ja koolis.
Üliõpilane, kui praktikant-õpetaja, vaatleb-kuulab oma eriala tunde (mitte vähem kui 8 tundi nädalas), koostab vaatlus-kuulamiskonspektid, analüüsib koos õpetajaga toimunud tunde; tutvub kooli kui süsteemiga, kuhu ta on praktikale suunatud; täidab regulaarselt praktikamappi.
Üliõpilane praktiseerib iseseisvalt praktikant-õpetajana, st annab ainetunde (mitte vähem kui 4 tundi nädalas, kui praktika sooritatakse koos põhiprkatika II; 16-20 tundi nädalas, kui see sooritatakse 2 nädala vältel), millega kaasneb vastavate ainetundide konspektide valmistamine.
Üliõpilane konsulteerib aineõpetajate ja ainemetoodikutega.
Üliõpilane täidab ainemetoodiku(te) poolt määratud ülesandeid. Võimalusel korraldab ja viib läbi ainealase ürituse.
Üliõpilane esitab praktikamapi aineõpetaja(te)le, ainemetoodiku(te)le ja osakonna
peametoodikule.
Üliõpilane külastab ettenähtud arvu oma eriala (vt. Lisa 2 Kõrvalaine praktika juhend) ainetunde ja koostab iga vaadeldud tunni kohta kirjalikud vaatulus-kuulamiskonspektid, mida esitab aineõpetajale/metoodikule vahetult peale toimunud tundi või hiljemalt järgneval päeval ning lisab need praktikamappi. Konspekt peab sisaldama informatsiooni õpetaja poolt läbiviidud tunni kohta vastavalt ettenähtud skeemile.
Üliõpilane koostab tunnikonspektid, mida esitab aineõpetajale ja ainemetoodikule vähemalt 2 päeva enne vastava tunni toimumist.
Üliõpilane planeerib ja viib läbi praktikant-õpetajana vähemalt ühe ainealase ürituse (ekskursioon, õppekäik vmt).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab koostöös juhendajaga arvestada õppe- ja kasvatusprotsessi planeerimisel hariduse eesmärkide, riikliku ja kooli õppekavadega, loob õpetades seoseid erinevate ainete ja teemavaldkondade vahel;
- kasutab õppe- ja kasvatusprotsessi läbiviimisel ainealaselt õigeid ning õppija eripärale ja eale vastavaid teadmisi, sõnavara ja meetodeid;
- analüüsib koostöös juhendajatega õppe- ja kasvatusprotsessi ning oma tegevust vastavalt kavandatud eesmärkidele ja alusdokumentidele, oskab sellest lähtuvalt planeerida edasist tegevust, arvestab praktika arengumapi koostamisel sisuliste ja vormistuslike nõuetega;
- järgib viisakusreegleid ja kooli tegevustavasid, juhindub õpetajaeetikast, teeb praktikal koostööd juhendajatega jt praktikaga seotud inimestega.
Õppejõud
Lektor Sirje Siska, MA
space