Õppeaine nimetus eesti k
Ülddidaktika
Õppeaine nimetus inglise k
General Didactics
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
- Toetada teadmiste kujunemist ülddidaktika alustest ning esmaste oskuste
kujunemist õppija arengut toetava õppeprotsessi planeerimiseks,
läbiviimiseks ja analüüsimiseks.
- Suunata üliõpilasi analüüsima koolitegelikkust, toetudes akadeemilises
stuudiumis omandatud teoreetilistele teadmistele.
- Suunata kogutud vaatlusandmeid ning omandatud praktilisi didaktilisi ja
infotehnoloogilisi kogemusi rakendama.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpikäsitused, õppekava ja didaktika. Õppimist ja arengut toetav keskkond. Õpetaja roll ja ülesanded arengut toetava õpikeskkonna kujundamisel. Õppijate psühholoogiliste baasvajaduste (autonoomia, kompetentsuse ja kuuluvuse) toetamise olulisus ja võimalused. Õpetaja juhendamisstiil ja õppijate kaasatus. Autonoomia ja struktureeritus kui õppimist toetava õpikeskkonna olulised komponendid. Õppijate põhivajadusi ja juurdekasvuuskumusi toetava õppeprotsessi kavandamine, läbiviimine ja analüüsimine - õpiväljunditest tagasisidestamiseni, põhimõtted ja võimalused. Õppimist toetav hindamine, õpetaja roll juurdekasvu usku toetava tagasiside andmisel. Õpetaja roll ja võimalused üldpädevuste kujundamisel. Õppeülesanded ja -meetodid. Digivahendite rakendamise võimalused õppetöös. Haridustehnoloogiliste vahendite eesmärgipärane ja mõtestatud kasutamine õppetöös. Õpetaja kui oma töö uurija ja arendaja. Praktiliste ülesannetena üldhariduskoolis õppetundide vaatlus, õppetunni struktuuri elementide eristamine ja ajaline määratlemine; tunniosade ettevalmistamine ja läbiviimine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab ülddidaktika printsiipe ning nende rakendamispõhimõtteid aktiviseeriva ja õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisel;
- eesmärgistab, kavandab ning tagasisidestab õppeprotsessi lähtuvalt õppijatest ja õpitegevuse eesmärkidest;
- analüüsib teooriale tuginevalt õppeprotsessi, õppeülesannete ja meetodite valiku eesmärgipärasust ja põhjendatust;
- analüüsib ja hindab IKT vahendite sobivust ja nende kasutamise võimalusi õppeprotsessis;
- kasutab erinevaid IKT võimalusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning analüüsib enda digipädevusi.
Õppejõud
Ene Hiiepuu, Kriste Talving
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub