Üleminek kooli ja 1. klassi laps koolis (KAL7122.HR)
space
Õppeaine kood
KAL7122.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Üleminek kooli ja 1. klassi laps koolis
Õppeaine nimetus inglise k
Transition to School and the First-Grader
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Anda ülevaade
* koolivalmiduse sisust, selle erinevatest aspektidest;
* õppimisest ja õppimisvalmiduse kujundamisest eelkoolieas.
Tutvuda 1. klassi õpilaste
* ja nende õpetaja tegevusega esimestel koolinädalatel;
* kohanemisega sihipärase õppetegevusega.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Auditoorne töö:
Koolivalmiduse tähendus ja erinevad aspektid, koolivalmiduse määratlus. Õppimisvalmiduse kujunemine. Lapse sujuv üleminek lasteaiast kooli: lasteaia ja kodu koostöö tähtsus. Põhikooli I astme eesmärk ja ülesanded. Lapse juhtimine mänguliselt tegevuselt töisema olemusega tegevuse mõistmisele. Teadmiste omandamine esimesel kooliastmel. Õpioskustele aluse loomine. Lapse ja täiskasvanu maailmapildi erinevus, struktureeritus. Kooli osa maailmapildi struktuuri muutmisel.

Praktika lühikirjeldus:
Tutvumine lasteaia kooliminejate rühma tegevustega ning praktikakooli töökorraldusega. Õpetaja 1. klassi õppetöö korraldamisel. Esimese koolipäeva ettevalmistuses osalemine ning läbiviimine. 1. klassi õpilaste vaatlemine ja nähtu mõtestamine, kirjeldamine ning analüüsimine. Lõppseminaris osalemine ja praktikast kokkuvõtete tegemine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb koolieelse lasteasutuse riiklikku õppekava ja õpetamise iseärasusi, mis loovad eeldused lapse sujuvaks üleminekuks lasteaiast kooli;
- oskab määratleda lapse koolivalmiduse taset ja suudab tagada lapse sujuva ülemineku lasteaiast kooli;
- tunneb 1. klassi õppetöö korralduse eripära;
- jälgib ja analüüsib 1. klassi õpilaste kooliga kohanemist ning koostööoskuste kujunemist.
Õppejõud
Ene Hiiepuu
Lisainfo
HINDAMISKRITEERIUMID

1) Vaatlustabelite täitmine:
Vaatlustundide kokkuvõttes on täidetud vaatlustabelit vastavalt vaatlusülesandele ja kirjutatud nähtu analüüs, toetudes loetud kohustuslikule kirjandusele; lisatud on enda kui õppija kogemus. Vaatlustabelit 1 on täidetud kord kuus. Kokku on täidetud kaks vaatlustabelit 1. Vaatlustabelit 2 on täidetud kogu praktika vältel. Praktika lõpus on esitatud koondtabel. Kõik vaatlustabelid on esitatud 8.11.2019.

2) Õppepäeva/õuesõppepäeva/klassiõhtu korraldamine ja analüüs:
Üliõpilane analüüsib õppepäeva/klassiõhtu läbiviimist, võttes aluseks oma ettevalmistatud kirjaliku kava. Analüüsis on kirjeldatud õppepäeva/klassiõhtu tegevusi ning antud hinnang nende õnnestumisele, lisades illustreerivaid näiteid õpilaste tegevusest. Analüüsis on toetutud loetud kohustuslikule kirjandusele.

3) Analüüsiv kokkuvõte 1.klassi praktikal kogetust:
Kokkuvõttes on välja toodud järgmised aspektid:
 mida õppisite õpetaja töö vaatlemisest,
 kuidas kulges koostöö õpilastega:
* ilmnenud üllatused ja positiivsed kogemused, mida neist õppisite, mida peate vajalikuks ka edaspidi pedagoogina kasutada;
* ilmnenud pedagoogilised/ psühholoogilised probleemid, mida kasulikku neist õppisite, kuidas tulite nendega ise toime;
 kokkupuude lastevanematega, mida teie kogesite ja neist kohtumistest ise õppisite;
 mida pidada silmas 1. klassiga tööd alustades;
 kuidas läbi viia 1. koolipäeva, mida peaks lastele rääkima, näitama, mida koos läbi teha;
 millised õppeülesanded endale seate praktikakogemusi arvestades.
space