Õppeaine nimetus eesti k
Hariduslike erivajaduste väljaselgitamine
Õppeaine nimetus inglise k
Identification of Special Educational Needs
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused väärtustava hoiaku kujunemiseks erinevate õppimisvõimaluste ja -olukordade suhtes, süvendada arusaamist hariduslikest erivajadustest ning anda esmased teadmised ja oskused nende välja selgitamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Hariduslike erivajaduste olemus ja kategooriad: spetsiifilised õpiraskused, vaimupuue, kõnepuuded, emotsionaalsed ja käitumishäired, sensoorsed puuded, tervisliku seisundi häired, andekus. Hariduslike erivajaduste väljaselgitamise meetodid, nende kasutamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab teadmisi hariduslike erivajaduste erinevatest klassifikatsioonidest ning klassifitseerimise alustest;
- omab teadmisi ning esmast kogemust erivajaduste väljaselgitamise meetoditest ning vahenditest;
- oskab valida uurimisvahendeid vastavalt vajadusele ning neid iseseisvalt rakendada;
- oskab analüüsida saadud tulemusi ning neile vastavalt kavandada esmast edasist tegevust.
Õppejõud
Kadi Lukanenok, MA
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub