Võõrkeele didaktika II (GRA7312.HT)
space
Õppeaine kood
GRA7312.HT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Võõrkeele didaktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Foreign Language Teaching Methodology II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Aigi Heero (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Metoodilis-didaktilise pädevuse saavutamine iseseisvaks õppeprotsessi juhtimiseks võõrkeeletunnis, ainealaste ja didaktiliste teadmiste ühendamine ja neist võõrkeeletunni planeerimise ja läbiviimise aluseks oleva tervikliku süsteemi loomine.
Võõrkeele oskuse arengu toetamine vastavas erialakeeles õppimise kaudu.
Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Inglise/ saksa/ prantsuse/ soome keel Eesti haridussüsteemis. Vastava keele õpivara tutvustus.
Sõnavara, foneetika ja grammatika õpetamise meetodid ja põhikontseptsioonid. Töö tekstiga. Kirjanduslike ja muude autentsete tekstide kasutamine võõrkeeletunnis. Maiskondlike ja kultuurilooliste teadmiste vahendamine. Õppetöö diferentseerimine vastavalt õppijate keeleoskuse tasemele. Vead, suuliste ja kirjalike vigade parandamine. Keeletesti koostamise põhimõtted ja praktiline testi koostamine.
Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses õpetamissituatsioonis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab valida ja kasutada sobivaid meetodeid erinevate keele aspektide (sõnavara, grammatika, foneetika jne) vahendamiseks;
- oskab erinevatest allikatest (ilu- ja ajakirjandus, internet, filmid) otsida, valida ja kohandada autentset aktuaalset materjali maiskondlike ja kultuurilooliste teadmiste vahendamiseks;
- oskab iseseisvalt koostada õppematerjali seatud õpieesmärkide saavutamiseks;
- tunneb keeleoskuse mõõtmise kaasaegseid põhimõtteid ja oskab nende põhjal keeletesti kvaliteeti hinnata/ testi koostada;
- on arendanud valmisolekut põhipraktikal erialatundide andmiseks.
Õppejõud
Maris Saagpakk
space