Võõrkeele didaktika I (GRA7311.HT)
space
Õppeaine kood
GRA7311.HT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Võõrkeele didaktika I
Õppeaine nimetus inglise k
Foreign Language Teaching Methodology I
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Eesmärk on saavutada esmane didaktiline pädevus õpiprotsessi juhtimiseks võõrkeeletunnis inglise, prantsuse, saksa või soome keele näitel, anda ülevaade kaasaegse võõrkeeleõppe ainemetoodika ja -didaktika põhiseisukohtadest, teooriatest ja õpivarast ja nende rakendusvõimalustest praktilises õpikeskkonnas, toetada sihtkeele oskuse arengut vastavas erialakeeles õppimise kaudu. Arendada üliõpilaste oskusi õppeprotsessi planeerimisel ja läbiviimisel ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada; kujundada valmisolek esimeseks põhipraktikaks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Sihtkeel eesti haridussüsteemis; ülevaade riikliku õppekava nõuetest; sihtkeele õpivara analüüs ja hindamine; võõrkeeletunni struktuur, tunni eesmärgistamine ja tunnikava koostamine; õppetöö organiseerimise vormid (individuaal-, paaris-, rühma- ja frontaalne töö), suuliste ja kirjalike tööjuhiste andmine; keelelised osaoskused ja nende arengut toetavad õpistrateegiad; kaasaegsed õppemeetodid (LAK-õpe, ülesandepõhine õpe, varajane keeleõpe, kolmanda võõrkeele õpetamise metoodika jne). Didaktika kursuse raames õpitut/õpitavat praktiseeritakse reaalses õpetamissituatsioonis. Aine sisu varieerub sihtkeeliti lähtuvalt antud keele õpetamise problemaatika ja metoodika eripärast.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab riikliku õppekava ainesisu ja nõudeid;
- tunneb sihtkeele ainedidaktika põhimõisteid, printsiipe, õpistrateegiaid ja õpivara erinevate osaoskuste arendamiseks põhikoolis ja gümnaasiumis;
- oskab keeleõppeprotsessi eesmärgistada, planeerida, analüüsida ja juhtida, rakendades kaasaegseid õppemeetodeid;
- oskab koostada kirjalikku tunnikonspekti,
- oskab valida erinevaid õppetöö vorme vastavalt õppijate vajadustele;
- oskab asjakohaselt sõnastada tööülesandeid;
- oskab toetada keeleõppijat tema individuaalsusest lähtuvalt;
- tunneb sihtkeele olukorda, dünaamikat ja probleemistikku Eesti haridussüsteemis ja mujal maailmas;
- on arendanud valmisolekut põhipraktikal erialatundide andmiseks.
Õppejõud
Maris Saagpakk
space