Pedagoogiline praktika II (AIE7032.HT)
space
Õppeaine kood
AIE7032.HT
vana ainekood
AIE7032
Õppeaine nimetus eesti k
Pedagoogiline praktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Professional Placement II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
1.siduda eelnev õpetamiskogemus ja omandatud teadmised koolitegelikkusega,
2.võimaldada üliõpilasel areneda aineõpetajana ja klassijuhatajana,
3.toetada üliõpilaste oskust suhelda kooliperega õpetajana ning tervikliku kutsealase rollipildi kujunemist,
4.toetada üliõpilast professionaalse arengu kavandamisel.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Praktiline töö kooli gümnaasiumiastmes ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetajana. Praktika käigus kuulab-vaatleb üliõpilane ning seejärel annab koolis vajaliku arvu erialatunde ehk praktiseerib praktikant-õpetajana.
Iseseisva töö oskuste kujundamine toimetulekuks ajaloo ja
ühiskonnaõpetuse õpetajana gümnaasiumis.
Praktika käigus kuulab-vaatleb üliõpilane ja seejärel annab koolis vajaliku arvu erialatunde ehk praktiseerib praktikant-õpetajana.
Analüüsimisoskuse kujundamine ja eneserefleksiooni oskuse
arendamine.
Ainemetoodika ja kasvatustöö põhimõtete rakendamine reaalses
koolielus.
Tutvumine ajaloo ja ühiskonnaõpetuse õpetamise praktiliste
väljundite ja põhimõtetega.
Praktikant-õpetajana planeerib ja viib läbi vähemalt ühe ainealase ürituse (ekskursioon, õppekäik jms). Praktikaperioodil tegutseb ühe õpetatava klassi juhatajana, viies läbi ühe klassivälise ürituse (võib ühitada ainealase üritusega).lase üritusega). Koostab vormikohase praktikamapi, mis muu nõutava kõrval sisaldab kahte eneseanalüüsi.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Põhipraktika II järel üliõpilane
1.oskab arvestada õppe- ja kasvatusprotsessi planeerimisel hariduse eesmärkide, riikliku ja kooli õppekavadega, loob õpetades seoseid erinevate ainete ja teemavaldkondade vahel;
2.kasutab õppe- ja kasvatusprotsessi läbiviimisel ainealaselt õigeid ning õppija eripärale ja eale vastavaid teadmisi, sõnavara ja meetodeid;
3.analüüsib õppe- ja kasvatusprotsessi ning oma tegevust vastavalt kavandatud eesmärkidele ja alusdokumentidele, oskab sellest lähtuvalt planeerida edasist tegevust, arvestab praktika arengumapi koostamisel sisuliste ja vormistuslike nõuetega;
4.järgib viisakusreegleid ja kooli tegevustavasid, juhindub õpetajaeetikast, teeb praktikal koostööd juhendajatega jt praktikaga seotud inimestega.
Õppejõud
Toomas Kravik (aine metoodik)
space