Gümnaasiumi matemaatika õpetamise metoodika (MLM7113.DT)
space
Õppeaine kood
MLM7113.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Gümnaasiumi matemaatika õpetamise metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Teaching Mathematics in Secondary School
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppeaine eesmärgiks on võimaldada üliõpilastele ülevaate saamine gümnaasiumiastme matemaatikakursuse sisust ja selle õpetamise metoodikast ning võimaldada neil õpitut praktikas rakendada. Kujundada üliõpilastes valmisolek õpetajatööks vastavas kooliastmes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Koolimatemaatika eesmärgid ja sisu. Õppekava kui koolimatemaatika kirjeldus. Matemaatikapädevus ja selle kujunemise toetamine. Gümnaasiumiastme
matemaatika sisu ja õppemeetodid: Reaalarvud, võrrandid ja võrratused; Trigonomeetria; Vektor tasandil; Joone võrrand; Arvujadad; Funktsioonid; Piirväärtus ja tuletis; Funktsiooni uurimine; Määramata ja määratud integraal; Kõvertrapetsi pindala; Stereomeetria; Ruumi analüütiline geomeetria; Tõenäosusteooria ja
statistika. Üliõpilane valmistab ette metoodika kursusele toetudes metoodikaalased praktikumiülesanded ja katsetab neid klassisituatsioonis, millele saab tagasisidet õpilastelt, juhendavalt õpetajalt ja õppejõult. Ülesandeid täidetakse (kokkuleppel koolipoolse juhendajaga) koolikeskkonnas vastavalt individuaalsele tegevuskavale.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb riiklikus õppekavas esitatud matemaatikahariduse eesmärke ja korraldusreegleid;
- tunneb gümnaasiumimatemaatika ülesehitust ja põhilisi sisuelemente ning oskab neid põhjendada;
- oskab lahendada gümnaasiumimatemaatika ülesandeid;
- omab ülevaadet gümnaasiumimatemaatika õppekirjandusest ja veebimaterjalidest;
- oskab kavandada ja analüüsida õppeprotsessi;
- on omandanud esmased oskused matemaatikaõppe planeerimiseks, ainetunni kavandamiseks ja selle realiseerimiseks.
Õppejõud
Jüri Kurvits
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space