Õppeaine nimetus eesti k
Pilliõppe klassitöö metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Classroom Zither and Recorder
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada muusikaõpetaja oskust integreerida pillimäng muusikatundi kas saatena või iseseisva tegevusena; toetada pilli mänguoskuste ja metoodiliste baasoskuste omandamist; toetada oskust käsitleda pillimängu läbi erinevate stiilide muusika omandamise; toetada oskust avada õpilase loomepotentsiaali ja fantaasiat.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Muusikalise kirjaoskuse omandamise meetodid, pilliõpe klassitunnis. Sopran plokkflöödi õpetamise metoodika klassitunnis, BAG, õpilase motiveerimine, reflekteeriv kuulamine, improvisatsioon, omalooming, repertuaari kohandamine (kokku 20t).
6-keelse kandle/kitarri kasutamisvõimalustest mänguvõtted, katmistehnika, näppetehnika, saatefaktuur (kokku 10t rühmas).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Teab plokkflöödi, kandle/kitarri ja trummide tehnilisi põhivõtteid, nende ülesmärkimisviisi (sümboleid) ning õpetamise metoodilist järjekorda, oskab mängida aeglases tempos vähemalt oktavi ulatuses lihtsaid meloodiaid plokkflöödil ja mängida I-V-IV saateid väikekandlel/kitarril ja vähemalt viit pôhirütmi trummil. Oskab oma mängu reflekteerida (tuua välja arenguvõimalused oma mängus).
Oskab juhendada flöödil lihtsa meloodia õppimist kuni kahe võtmemärgiga helistikes ja oskab juhendada kandlel/kitarril saate loomist I-IV-V-I funktsioonidega ning löökriistadel pôhirütmide ôpetamist. Oskab kohandada saateid pillidele I-VI kl repertuaari ulatuses. Teab improvisatsiooni ja omaloomingu toetamise mängulisi võtteid muusikas.
Õppejõud
Tuule Kann, Tiina Selke, Aleksandr Statsenko
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub