Erivajadustega õppijad erikoolis (KAE6027.HR)
space
Õppeaine kood
KAE6027.HR
vana ainekood
KAE6027
Õppeaine nimetus eesti k
Erivajadustega õppijad erikoolis
Õppeaine nimetus inglise k
Students with Special Needs in Special School
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused vaimse puude- ja liitpuudega õpilaste õpetamise põhimõtetega, viiside ja võimalustega tutvumiseks tänapäeva kaasava hariduse ja erikasvatuse kontekstis.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Vaimse ja liitpuudega õpilaste kasvatamise ja õpetamise üldised alused. Erivajadusega õppija kaasava hariduse kontekstis ja professionaalne selle-alane koostöö. Õpikeskkonna (sh multisensoorse keskkonna) kujundamine erikoolis-ja klassis. Sotsiaalsete, kommunikatiivsete, igapäevaste ja motoorsete oskuste õpetamine. Õppimine tugevate külgede ja läbitegemise kaudu. Autistlike joontega õpilaste õpetamise väljakutsed. Kommunikatsiooni mitmesugused võimalused. Suhtlemise toetamine piltide, viibete ja esemete abil.
Individuaalne õppekava. Hindamine. Vaimse ja liitpuudega inimeste elukaar, edasiõppimise ja töötamise võimalused. Toetatud töötamine ja harrastused. Eetilised, sh väärkohtlemisega seotud küsimused.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb kaasava hariduse ning vaimse ja liitpuuetega õpilaste õpetamise teoreetilisi ja didaktilisi lähtekohti ja oskab vastavat turvalist õpikeskkonda (sh multisensoorset õpikeskkonda) kujundada;
- oskab oma teoreetilisi ja didaktilisi teadmisi praktikas rakendada, sh koostada toimetulekuõppe-ja lihtsustatud õppe individuaalset õppekava, märgata kognitiivse arengu puudeid ja rakendada vastavatele õpiraskustele kohandatud pedagoogikat;
- mõistab erivajadustega õpilaste ühiskonda kaasamise olemust;
- oskab näha individuaalselt kohandatud õppe– ja kasvatuslikke eesmärke osana Eesti ja Euroopa (eri)haridusliku ja (eri)kasvatusliku mõtte tervikust;
- näeb erikoolides- ja klassides teostatavat õpetust eri spetsialistide koostöö, ennetava töö ja erikasvatusliku toetamise raamistikus ja oskab ka ise sellealaselt nõustada ja koostööd teha;
- teab vaimse puudega inimestega seotud eetilisi, sh väärkohtlemisega ja perekonna planeerimisega seotud probleeme.
Õppejõud
Anu Carlsson, MA
space