Õpetuse diferentseerimine ja õppekava adapteerimine (KAE6018.HR)
space
Õppeaine kood
KAE6018.HR
vana ainekood
KAE6018
Õppeaine nimetus eesti k
Õpetuse diferentseerimine ja õppekava adapteerimine
Õppeaine nimetus inglise k
Diferentation and Adaption of Curricula and Learning
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Valmisoleku kujundamine probleemide lahendamiseks kaasava hariduse kontekstis suundumusega praktiliste lahenduste otsimisele hariduses. Valmisoleku kujundamine kutsealasteks pädevusteks; olemasolevate õpitingimuste teadavustamiseks; konstruktiivseks lähenemiseks vajaduste ja võimaluste hindamisel ja muutmisel eri- ja tavaõpetuse lähendamise põhimõttest lähtudes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpetuse diferentseerimise mõiste, seos õppimisteooriatega. Õpetuse diferentseerimise liigid, filosoofia. Õpetuse diferentseerimine ja praktiline õppetöö. Individuaalse arengupotentsiaali kaardistamine vaatluskavades (tutvumine näidistega). Õpetuse individualiseerimise astmed. Eripedagoogilise sekkumise vajadus ja võimalused õpetuses. Nõustamine ja protsessidiagnostika kui dünaamiline süsteem. Tugiteenused, infovahetus. Koostöövõrgustiku ülesehitamine organisatsioonis. Efektiivse õpetuse struktuur ja selle organiseerimise eeldused, vormid, võimalused tervikus (koolis). Eriõpetuse ühitamine tavaõppega abistamaks erivajadustega õpilase sujuvamat üleminekut ühest kooliastmest teise, hindamisel, kooli lõpetamisel, orienteerumisel elukutsele, ületamaks puberteedieaga kaasnevat arengukriisi.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab määratleda HEV eriõppe vajaduse astet; individuaalse õppekava tüüpi;
- tunneb IÕK koostamise ja rakendamise üldisi põhimõtteid erinevates kontekstides; institutsionaalseid spetsiifikaid;
- tunneb avatud õpetuse erinevaid vorme, süsteemitöö lähtekohti, protsessikeskse diagnostika põhimõtteid, juhtumipõhise lähenemisviisi põhimõtteid, koostöö printsiipe;
- oskab formuleerida, presenteerida ja argumenteerida asjakohaseid seisukohti oma individuaalsest seiskohast lähtuvalt.
Õppejõud
Tiiu Tammemäe, PhD
space