Õppeaine nimetus eesti k
Õppimine ja õpetamine ülikoolis
Õppeaine nimetus inglise k
Learning and Teaching in University
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Larissa Jõgi (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused
ülikooli õppejõu professionaalse arengu ja identiteedi kujunemise toetamiseks;
õppimisvõimaluste märkamiseks ja õppejõu rollide teadvustamiseks, analüüsimiseks ning ametikonteksti mõistmiseks ülikooli õppeprotsessis;
valmisolekute ja oskuste kujunemiseks üliõpilaste õppimise toetamiseks ülikooli kontekstis;
kogemuse, õppimise mõistmiseks ja analüüsimiseks ning enesearengu suunamiseks;
eneseanalüüsi-, suhtlemis- ning õpetamisoskuste arenemiseks ja loomingulise aktiivsuse stimuleerimiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ülikooli tähendus ja õppejõu ametikontekst. Õppimine ja õpetamine ülikoolis. Õppimise olemus: õpikäsitused ja teooriad. Õppimine täiskasvanueas. Üliõpilane õppijana. Üliõpilaste õppimise toetamise võimalused ülikoolis. Õppejõud grupiprotsesside mõjutajana. Juhendamine ja tagasiside.
Õppeprotsessis lähtutakse probleem- ja interaktiivõppe põhimõtetest, suhtlemis-ja õppijakesksusest.
Õppeprotsessis on oluline tähelepanu grupiprotsesside kujunemisel, mis on kogemusliku õppimise aluseks kogu ainekursuse jooksul, mis eeldab doktorantiteld aktiivset osalemist auditoorses töös.
Ainekursuse jooksul kasutatakse kombineeritud lähenemisi: suhtlemis- ja tegevuskeskseid meetodeid, eneseanalüüsi, rühmaarutelusid, juhtumanalüüsi.
Kursusel on võimalik osaleda doktorantidel alates õpingute 2. aastast.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab õppejõu ametikonteksti ja rolle;
- hindab kriitiliselt ja analüüsib ennast õppijana, märgates õppejõu töö perspektiive ning toetudes iseenda ressurssidele;
- mõistab õppimise olemust ning üliõpilase õppimist;
- märkab ja analüüsib probleemseid situatsioone õppeprotsessis ja suudab leida alternatiivseid võimalusi ja valikuid probleemide lahendamisel;
- loob ainekursuse ning määratleb selle eesmärgid, õpiväljundid ja põhjendab õppimise toetamise võimalusi ja õpetamise lähenemisi.
Lisainfo
Kursusel on võimalik osaleda doktorantidel alates õpingute 2. aastast.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub