Õppeaine nimetus eesti k
Õppimine ja õpetamine ülikoolis
Õppeaine nimetus inglise k
Learning and Teaching in University
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 kevadsemestri õppejõud
Larissa Jõgi (õpetamise keel: inglise keel)
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused
ülikooli õppejõu professionaalse arengu ja identiteedi kujunemise toetamiseks;
õppimisvõimaluste märkamiseks ja õppejõu rollide teadvustamiseks, analüüsimiseks ning ametikonteksti mõistmiseks ülikooli õppeprotsessis;
valmisolekute ja oskuste kujunemiseks üliõpilaste õppimise toetamiseks ülikooli kontekstis;
kogemuse, õppimise mõistmiseks ja analüüsimiseks ning enesearengu suunamiseks;
eneseanalüüsi-, suhtlemis- ning õpetamisoskuste arenemiseks ja loomingulise aktiivsuse stimuleerimiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Ülikooli tähendus ja õppejõu ametikontekst. Õppimine ja õpetamine ülikoolis. Õppimise olemus: õpikäsitused ja teooriad. Õppimine täiskasvanueas. Üliõpilane õppijana. Üliõpilaste õppimise toetamise võimalused ülikoolis. Õppejõud grupiprotsesside mõjutajana. Juhendamine ja tagasiside.
Õppeprotsessis lähtutakse probleem- ja interaktiivõppe põhimõtetest, suhtlemis-ja õppijakesksusest.
Õppeprotsessis on oluline tähelepanu grupiprotsesside kujunemisel, mis on kogemusliku õppimise aluseks kogu ainekursuse jooksul, mis eeldab doktorantiteld aktiivset osalemist auditoorses töös.
Ainekursuse jooksul kasutatakse kombineeritud lähenemisi: suhtlemis- ja tegevuskeskseid meetodeid, eneseanalüüsi, rühmaarutelusid, juhtumanalüüsi.
Kursusel on võimalik osaleda doktorantidel alates õpingute 2. aastast.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab õppejõu ametikonteksti ja rolle;
- hindab kriitiliselt ja analüüsib ennast õppijana, märgates õppejõu töö perspektiive ning toetudes iseenda ressurssidele;
- mõistab õppimise olemust ning üliõpilase õppimist;
- märkab ja analüüsib probleemseid situatsioone õppeprotsessis ja suudab leida alternatiivseid võimalusi ja valikuid probleemide lahendamisel;
- loob ainekursuse ning määratleb selle eesmärgid, õpiväljundid ja põhjendab õppimise toetamise võimalusi ja õpetamise lähenemisi.
Lisainfo
Õppeaine toimub üle aasta eesti ja inglise keeles (kevadsemestril 2026 inglise keeles, kevadsemestril 2027 eesti keeles)
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub