Infotegevuse juhtimine ja hindamine (INT7099.DT)
space
Õppeaine kood
INT7099.DT
vana ainekood
INT7099
Õppeaine nimetus eesti k
Infotegevuse juhtimine ja hindamine
Õppeaine nimetus inglise k
Information Management and Performance Assessment
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused teadmiste omandamiseks juhtimisteoreetilistest käsitlusviisidest, organisatsiooniteooriast, -kultuurist, inimressursside strateegiast ja praktilised oskused infotegevuse tulemuslikkuse analüüsimiseks ja hindamiseks; toetada valmisolekut tulemuslikkuse hindamise ja kvaliteedi määratlemise tehnikate ja võtete rakendamiseks raamatukogu- ja infotöös.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Organisatsiooni põhitunnused. Tegevuskeskkond, sise- ja väliskeskkond. Strateegia, missioon, visioon. Organisatsiooni väärtused. Organisatsioonikultuur. Juhtimise paradigmad. Muudatuste juhtimine. Liidri roll. Personal: koolitamine, arendamine, kaasamine. Planeerimine ja eelarve.
Töö tulemuslikkuse mõõtmise ja hindamise ainekäsitlusi infoteadustes (Van House, McClure, Sumsion, Cullen, Willemse jt.). Tulemuslikkus infotegevuses: efektiivsus, tõhusus ja ökonoomsus. Hindamise tasemed ja sügavus (ressursside, funktsioonide, tegevuste ja teenuste tasandid). Tasakaalustatud arvestuskaart ja kriitilised edutegurid tulemuslikkuse hindamisel. Teenuse kvaliteet (Berry, Parasuraman, Zeithaml, Nitecki). Teenuse omadused, teenuse kvaliteedi määratlused ja mudelid (Donabediani, Grönroosi, Meyer-Mattmülleri mudelid). Teenuse kvaliteedi komponendid. StatQUAL+ ja LibQUAL+ uuringu- ja arendusprojektina infoteenuse kvaliteedi analüüsimiseks ja hindamiseks - Kyrillidou, Cook, Cote, Heath, Thompson. Benchmarking kvaliteedi juhtimiseks ja hindamiseks.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab kaasaegseid juhtimisteoreetilisi käsitlusi;
- saab aru info- ja mäluasutuste ning infotegevuse strateegiate kavandamise põhimõtetest;
- tunneb personali juhtimise käsitlusi ja põhimõtteid;
- omab teadmisi organisatsioonikultuuri erinevatest käsitlustest ja aspektidest;
- tunneb tulemuslikkuse hindamise teoreetilisi mudeleid ja oskavad neid üle kanda infoteenuste analüüsimise ja hindamise protsessi;
- on võimeline kasutama tasakaalustatud arvestuskaarti raamatukogu tegevuse tulemuslikkuse analüüsimisel;
- on võimeline hinnanguliselt võrdlema raamatukogu tulemuslikkuse hindamismudeleid.
Õppejõud
Silvi Metsar, Aira Lepik
Lisainfo
Õppetöö toimub e-keskkonnas Moodle.
Moodulites käsitletu põhjalikumaks analüüsiks on iseseisvad tööd, mille tähtaegne ja positiivselt sooritamine on aines kohustuslik.
space