Põhipraktika II (GRS7014.HT)
space
Õppeaine kood
GRS7014.HT
vana ainekood
GRS7014
Õppeaine nimetus eesti k
Põhipraktika II
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice II
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
1. siduda eelnev õpetamiskogemus ja omandatud teadmised koolitegelikkusega,
2. võimaldada üliõpilasel areneda aineõpetajana,
3. toetada üliõpilaste oskust suhelda kooliperega õpetajana ning tervikliku kutsealase rollipildi kujunemist,
4. toetada üliõpilast professionaalse arengu kavandamisel
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Üliõpilane osaleb kooli töös, analüüsib aineõpetajate ja võimalusel kaasüliõpilaste tunde ning täidab vastavalt erialajuhendile iseseisvalt aineõpetaja ja klassijuhataja tööülesandeid, samuti osaleb tunnivälise ainealase tegevuse organiseerimises. Saksa keele ja võimalusel teiste ainete tundide vaatlemine gümnaasiumis, vaatluslehtede täitmine. Saksa keele tundide andmine kahes või kolmes erinevas mitteparalleeelklassis vanemas kooliastmes, süvaõppega koolides võivad praktikandid õpetada ka põhikooli lõpuklassides (kogu praktika vältel 24-30 tundi). Tundide valdavalt iseseisev ettevalmistamine. Tundide analüüs aineõpetajaga ja metoodikuga. Klassijuhatajatunni ja klassiväliste ürituste ettevalmistamine ja läbiviimine. Õppevahendi valmistamine, selle kasutamine õppetöös ja esitamine praktika lõppseminaril. Aineõpetajalt saadud lisaülesannete täitmine: nt abistamine kontrolltööde parandamisel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
1. üliõpilane oskab näha seoseid eelnevalt õpitu ja praktikal kogetu ning koolitegelikkuse vahel,
2. üliõpilane oskab ainetundi läbi viia
a. mõistes erialaste teadmiste, nendega seotud oskuste ning väärtushinnangute rolli õpilase arengus,
b. teades aine õpisisu,
c. kasutades otstarbekat õpetamise metoodikat;
3. üliõpilane suudab koolis käituda ja seal nähtut mõtestada tulevase õpetaja rollist lähtuvalt, mõistes õpetaja erinevaid (sh tunniväliseid) tööülesandeid,
4. üliõpilane mõistab, et esmaõpe on elukestva õppe üks osa ning teab, millised on tema kutsealased tugevad küljed ning millised on enam arendamist vajavad aspektid.
Õppejõud
dots Merle Jung
space