Põhipraktika I (GRS7013.HT)
space
Õppeaine kood
GRS7013.HT
vana ainekood
GRS7013
Õppeaine nimetus eesti k
Põhipraktika I
Õppeaine nimetus inglise k
Basic Teaching Practice I
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
1. siduda didaktikaalased teadmised koolitegelikkusega,
2. toetada üliõpilaste oskust suhelda kooliperega (tulevase) õpetaja rollis,
3. võimaldada üliõpilasel saada kogemusi ning areneda aineõpetajana.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Saksa keele ja võimalusel teiste ainete tundide vaatlemine põhikoolis, vaatluslehtede täitmine. Saksa keele tundide läbiviimine põhikooli (C-keelena ka gümnaasiumi) kahes või kolmes erinevas mitteparalleelklassis (kogu praktika vältel 18-24 tundi). Tundide ettevalmistamine aineõpetaja abiga. Tundide analüüs aineõpetajaga ja metoodikuga.
Tutvumine kooli võõrkeelekabineti, raamatukogu, näitlike ja tehniliste vahenditega ning nende kasutamise võimalustega õppetöös.
Aineõpetajalt saadud lisaülesannete täitmine: nt abistamine kontrolltööde parandamisel, ainealaste klassiväliste ürituste korraldamisel, lisatöö nõrgemate õpilastega vms.
Praktika lõpus dokumentatsiooni täitmine, eneseanalüüsi tegemine ning praktikamapi esitamine ülikoolipoolsele juhendajale ja peametoodikule. Praktika lõppseminaril osalemine, kogemuste vahetamine ning refleksioon.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Põhipraktika I järel üliõpilane
1. oskab koostöös juhendajaga arvestada õppe- ja kasvatusprotsessi planeerimisel hariduse eesmärkide, riikliku ja kooli õppekavadega, loob õpetades seoseid erinevate ainete ja teemavaldkondade vahel;
2. kasutab õppe- ja kasvatusprotsessi läbiviimisel ainealaselt õigeid ning õppija eripärale ja eale vastavaid teadmisi, sõnavara ja meetodeid;
3. analüüsib koostöös juhendajatega õppe- ja kasvatusprotsessi ning oma tegevust vastavalt kavandatud eesmärkidele ja alusdokumentidele, oskab sellest lähtuvalt planeerida edasist tegevust, arvestab praktika arengumapi koostamisel sisuliste ja vormistuslike nõuetega;
4. järgib viisakusreegleid ja kooli tegevustavasid, juhindub õpetajaeetikast, teeb praktikal koostööd juhendajatega jt praktikaga seotud inimestega.
Õppejõud
dots Merle Jung
space