2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused prantsuse keele kui võõrkeele õpetamise:
- metodoloogia põhikontseptsioonide tundmaõppimiseks;
- põhiliste meetoditega tutvumiseks;
- metodoloogia põhisuundade tundmiseks ajaloolisest perspektiivist vaadelduna;
- metodoloogia ja teiste didaktika valdkondade omavahelise dünaamika tajumiseks;
- teadmiste omandamiseks, mis on vajalikud prantsuse keele õpetamiseks alg- ja põhikooliastmes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Loenguplaan (I teema ~ 2-3 nädalat).
1. Tutvutakse loengus osalevate tudengite hoiakutega võõrkeelte õpetamisesse. Vaadeldakse kaasaegseid nõudmisi ning arutletakse, millised võivad olla erinevad probleemid võõrkeelte, aga eriti just prantsuse keele õppimises Eesti ja Euroopa kontekstis. Keeleõpet reguleerivad dokumendid (riiklik õppekava, Euroopa keeleõppe raamdokument).
2. Keeleõppe metodoloogia põhikontseptsioonid : metodoloogia, meetod, ajalooline perspektiiv. Algaja õpetaja väljakutsed võõrkeeleõppes.
Põhilised meetodid : otse- ja kaud-, passiiv- ja aktiivõppe, deduktiivne ja induktiivne õppemeetod.
3. Meetodite kombineerimine ja väljendusvõimalused, - ülesande põhiliigid (kordamine, korrigeerimine, mõistete defineerimine, aktiivne kasutamine, vaatlus, taaskasutamine).
4. Ülesannete põhiliikide rakendamine konkreetsetes valdkondades nii õppimises kui ka õpetamises (grammatika, sõnavara omandamine, foneetika). Praktiliste harjutuste läbiviimine, keeleõpet hõlbustavate tehnikate võrdlemine ning rakendamine.
5. Autentsed ning didaktilised materjalid. Ühe õpiku peatüki analüüs.
6. Seminaris valitud õpiku analüüsi tutvustamine ning diskussioon.
7. Diskussioon: üliõpilased väitlevad eri vaatenurgast lähtuvalt selle üle, milline peaks olema võõrkeeleõpetaja roll.
NB! Kohustusliku kirjanduse lugemine ning analüüsimine, osalemine diskussioonis.