2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
I osa: Sissejuhatus. Kirjanduse definitsioon tänapäeval. Kirjanduskaanon. Võrdlev kirjandus. Rahvusvaheline Võrdleva Kirjanduse Assotsiatsioon (AILC/ICLA). Katalaani- ja baskikeelse territooriumi piiritlus. Rahvuse küsimus. Sotsiopoliitilise konteksti mõju kirjandusele. Üldülevaade varasemast baski ja katalaani kirjandusest. Uuritavate kirjanduste olukord tänapäeval, sarnasused ja erinevused.
II osa: Ajalooline perspektiiv: Kodusõda ja sõjajärgne kirjandus (1936-1975). Üldine ülevaade. Nn „0 aasta“. Eksistentsialism ja sotsiaalne realism. Luule: Gabriel Aresti, Vicent Andrés Estellés, Salvador Espriu. Esseistika: Rikardo Arregi, Joan Fuster. Proosa: Txillardegi, Ramón Saizarbitoria, Joan Sales, Mercè Rodoreda. Teater: Kriselu, Jarrai, Els Joglars. Bertsolarism ja Uus laul.
III osa: Kirjandus alates taasdemokratiseerumisest (1975-2010). Üldine ülevaade. Koolisüsteemi mõju. Preemiad. Kirjastused. Raamatupoed ja -laadad. Avangard ja fantastikakirjandus: Joseba Sarrionandia, Bernardo Atxaga. Tekstualism ja paroodia: Quim Monzó. Mälu, identiteet, ajalugu ja müüt: Joan Mari Irigoien, Bernardo Atxaga, Pako Aristi, Jesús Moncada, Carme Riera, Josep Lozano, Montserrat Roig. Lühijutt. Luule. Teater. Kirjandus ja Internet. Kirjanduse populariseerimine (kirjanduslikud paigad).