Romantism, realism ja sümbolism kirjanduses (GRR6009.HT)
space
Õppeaine kood
GRR6009.HT
vana ainekood
GRR6009
Õppeaine nimetus eesti k
Romantism, realism ja sümbolism kirjanduses
Õppeaine nimetus inglise k
The Literatures of Romanticism, Realism and Symbolism in Romance Countries
Õppeaine maht EAP
5.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua ülevaade romantismi, realismi ja sümbolismi üld- ja erijooned romaani rahvaste (eriti prantsuse, samuti itaalia ja hispaania) kirjanduses.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Romantism Euroopas ja romaani maades: Mmde de Stael, Chauteaubriand, Hugo, Sand, Musset; Foscolo; Manzoni ja itaalia ajalooline romaan; romantiline luule: Lamartine, Vigny, Hugo; Foscolo, Leopardi; hertsog de Rivas (Saavedra), Garcia Guiterrez jt; Realism: Balzac, Stendhal, Mérimée, Flaubert, Maupassant. Hispaania kostumbrism ja ajalooline romaan. Prantsuse naturalism ja Zola; itaalia verism ja Verga. Parnasse’i koolkond (Gautier) ja kunst-kunsti- pärast. Luule: Baudelaire’i ”Kurja lilled” ja sümbolism (Verlaine, Rimbaud, Mallarmé). Sümbolistide mõju itaalia luulele. Dekadentismi kultuur. Huysmans; D’ Annunzio. Hispaania ’ 98 põlvkond. Romantism, realism ja sümbolism kujutavas kunstis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Teadmised 19. sajandi Euroopa kultuuriloost, eriti Prantsusmaa (samuti Itaalia ja Hispaania näitel).
Oskus mõista romaani rahvaste kirjandus- ja kultuurilugu Euroopa ühiskondliku arengu kontekstis.
Suutlikkus mõista ja analüüsida romantismi, realismi ja sümbolismi võtmes loodud kirjandust ja kunsti.
Õppejõud
Merilin Kotta (PhD), Ülar Ploom (PhD), Kaia Sisask (PhD)
space