Õppeaine nimetus eesti k
Romantism, realism ja sümbolism kirjanduses
Õppeaine nimetus inglise k
The Literatures of Romanticism, Realism and Symbolism in Romance Countries
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua ülevaade romantismi, realismi ja sümbolismi üld- ja erijooned romaani rahvaste (eriti prantsuse, samuti itaalia ja hispaania) kirjanduses.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Romantism Euroopas ja romaani maades: Mmde de Stael, Chauteaubriand, Hugo, Sand, Musset; Foscolo; Manzoni ja itaalia ajalooline romaan; romantiline luule: Lamartine, Vigny, Hugo; Foscolo, Leopardi; hertsog de Rivas (Saavedra), Garcia Guiterrez jt; Realism: Balzac, Stendhal, Mérimée, Flaubert, Maupassant. Hispaania kostumbrism ja ajalooline romaan. Prantsuse naturalism ja Zola; itaalia verism ja Verga. Parnasse’i koolkond (Gautier) ja kunst-kunsti- pärast. Luule: Baudelaire’i ”Kurja lilled” ja sümbolism (Verlaine, Rimbaud, Mallarmé). Sümbolistide mõju itaalia luulele. Dekadentismi kultuur. Huysmans; D’ Annunzio. Hispaania ’ 98 põlvkond. Romantism, realism ja sümbolism kujutavas kunstis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Teadmised 19. sajandi Euroopa kultuuriloost, eriti Prantsusmaa (samuti Itaalia ja Hispaania näitel).
Oskus mõista romaani rahvaste kirjandus- ja kultuurilugu Euroopa ühiskondliku arengu kontekstis.
Suutlikkus mõista ja analüüsida romantismi, realismi ja sümbolismi võtmes loodud kirjandust ja kunsti.
Õppejõud
Merilin Kotta (PhD), Ülar Ploom (PhD), Kaia Sisask (PhD)
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub