Laste motoorika areng ja treeningu metoodika (TST6048.LT)
space
Õppeaine kood
TST6048.LT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Laste motoorika areng ja treeningu metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Children's Motor Development and Training Methodology
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Anda üliõpilastele teadmised ja praktilised oskused laste motoorse ja kehalise võimekuse arengu etappidest ja treeningu metoodika põhimõtetest arvestades vanuselisi ja individuaalseid eripärasid.
Arendada analüütlisi oskuseid laste kehalise võimekuse ja motoorsete oskuste taseme hindamiseks, rõhutades teaduspõhiseid lähenemisi ja lapse terviklikku arengut.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Aine käsitleb laste motoorse ja kehalise võimekuse arengu etappe ning treeningu metoodika põhimõtteid, arvestades vanuselisi ja individuaalseid eripärasid. Keskendutakse teaduspõhistele lähenemistele laste motoorsete oskuste ja kehaliste võimete hindamisel ja arendamisel, rõhutades lapse terviklikku arengut. Õppetöös ühendatakse teoreetilised teadmised ja praktilised oskused, hõlmates eakohaseid treeningumeetodeid, individuaalseid ja grupipõhiseid lähenemisi, motoorsete ja füüsiliste võimete hindamistehnikaid ning tervist toetavate liikumisharjumuste ja motivatsiooni kujundamist.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- tunneb laste motoorse arengu põhiprintsiipe ning oskab arvestada vanuselisi ja individuaalseid erisusi;
- teab mänguliste ja arendavate tegevuste mõju laste motoorsele arengule ning oskab neid eesmärgipäraselt kasutada;
- omab põhjalikke teadmisi lastespordi erinevatest aspektidest ja treeningprotsessi korraldusest;
- mõistab lastetreeneri rolli õpetaja, juhendaja ja kasvatajana ning oskab seda rakendada;
- oskab analüüsida ja hinnata laste liikumisoskusi ja füüsilise võimekuse taset, kasutades sobivaid meetodeid ja vahendeid;
- suudab kavandada, ellu viia ja kohandada vanusele ja arengutasemele vastavaid treeningprogramme, lähtudes teaduspõhisest lähenemisest;
- omab valmisolekut pidevaks professionaalseks arenguks ning suudab rakendada omandatud teadmisi ja oskusi praktikas.
Õppejõud
Kirsti Pedak
space