Uurimisseminar-praktikum (RAS6017.YK)
space
Õppeaine kood
RAS6017.YK
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Uurimisseminar-praktikum
Õppeaine nimetus inglise k
Research Seminar-Practice
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Uurimisseminar-praktikumi eesmärgiks on luua võimalused väikesemahulise, kuid tervikliku iseseisva sotsioloogilise uurimistöö läbiviimiseks, kus üliõpilased saavad praktiseerida kõiki uurimistöö etappe.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Uurimisseminar-praktikum toimub paralleelselt kahes osas, mis keskenduvad vastavalt kvantitatiivsele ja kvalitatiivsele uurimismeetodile. Kahe erineva meetodi paralleelne kasutamine ühe teema raames aitab mõista mõlema kasutusvõimalusi ning piiranguid.
Kursus toimub seminaride, praktikumide ning iseseisva töö vormis. Kursuse ülesehitus järgib ja toetab uuringu läbiviimise etappe: uurimisküsimuste sõnastamine, materjali kogumine, analüüsimine ja tulemuste esitamine. Kursuse tulemusena esitab iga üliõpilane individuaalse uurimistöö aruande ning presenteerib selles tootud tulemusi poster-ettekandena.
Uurimuse läbiviimine ning tulemuste analüüs ja esitamine toimub paralleelselt kvantitatiivse ja kvalitatiivse osana. Kursuse esimene (uurimisplaan) ning lõputöö (uurimistöö aruanne) on kvalitatiivsele ja kvantitatiivsel osal ühine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- suudab iseseisvalt püstitada aktuaalseid ning piisavalt piiritletuid sotsioloogilisi uurimisküsimusi;
- oskab paigutada uurimisküsimuse/teema laiemasse ühiskondlikusse konteksti;
- leiab uurimisküsimuse käsitlemiseks sobiva meetodi erinevaid uurimismeetodeid tundes;
- kinnistab teadmisi andmete otsimise, kogumise ja töötlemise kohta;
- suudab tulemuste üle arutleda, neid tõlgendada ja põhjendada;
- on täiendanud oskusi tulemuste esitamisel nii kirjalikult kui ka suuliselt.
Õppejõud
Eve-Liis Roosmaa, Triin Roosalu, Kadri Aavik, Liis Ojamäe
space