Füüsika didaktika ja didaktika praktika gümnaasiumis (MLF7196.LT)
space
Õppeaine kood
MLF7196.LT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Füüsika didaktika ja didaktika praktika gümnaasiumis
Õppeaine nimetus inglise k
Physics Didactics and Didactics Practice in High School
Õppeaine maht EAP
9.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvustada erinevaid füüsika õpetamise meetodeid ja võimalusi õpilaste loodustunnetuse arendamiseks gümnaasiumis;
Kujundada huvi õpetajatöö ainedidaktiliste aspektide vastu ja toetada ainedidaktiliste teadmiste ja oskuste omandamist läbi praktiliste tööde;
Toetada eneseanalüüsi ja reflektsiooni oskuse kujundamist ning oma koolitusvajadusi ning kutsealaseid teadmisi ja oskusi määratleva ja täiendava õppija kujundamist;
Arendada üliõpilaste ainedidaktilise kirjanduse kasutamise oskust.
Arendada üliõpilaste oskusi õppetöö planeerimisel ja elluviimisel, pakkuda võimalusi õpitut praktikas rakendada ning valmistada neid ette koolipraktikaks.
Toetada üliõpilase ainealaste ja õpetamismetoodika teadmiste süvendamist päriselus kooli õpikogemustes.
Luua võimalusi, et üliõpilased saaksid katsetada ja arendada õpetamismeetodite kasutamist gümnaasiumi õppetundides.
Tutvustada erinevaid füüsika õpetamise meetodeid ning anda üliõpilastele võimalus neid praktiliselt rakendada, tehes koostööd kogenud õpetajaga tunni planeerimisel ja läbiviimisel.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Füüsika õpetamise eesmärgid, õppemeetodid ja -vormid. Riikliku õppekava üldosa ja füüsika ainekava, füüsika integratsioon teiste õppeainetega, nõutavad õpitulemused. Füüsikaõpe Eestis ja maailmas. Füüsikatunni struktuur ja eesmärgid. Füüsika keel. Õppemeetodid ja metoodilised võtted, õpilaste tegevusvormid tunnis. Loodusteadusliku meetodi rakendamine, laboratoorsed tööd, uurimuslik- ja õuesõpe. Demonstratsioonkatsed ja katsevahendid. Infotehnoloogia kasutamine õppeprotsessis, simulatsioonid. Ülesannete lahendamise metoodika. Õppematerjalide koostamine. Õpilastele antav tagasiside. Gümnaasiumi füüsika koolieksamiks ja olümpiaadiks valmistumine ning täppisteaduste kool.
Näidis füüsika tunni läbiviimine ja analüüs.
Auditoorne töö toimub loengu ja seminari vormis. Lisaks on laboris praktiliste tööde sooritamine.
Iseseisev töö: Tunnikonspektide ja õppematerjalide koostamine. Iga teema kohta valmistavad õpilased ette ühe edaspidises koolitöös kasutatava töö, kus nad püüavad rakendada omandatud teadmisi ja oskusi. Õpiülesannete koostamine ja lahendamine. Praktiliste tööde juhendite ja töölehtede loomine
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab gümnaasiumi füüsika õpetuse eesmärke ning oskab valida eesmärkide saavutamiseks sobivaid õppemeetodeid, -vahendeid ja –vorme;
- teab, millised tegurid mõjutavad füüsikaõpet ja millised arengud on läbinud füüsikaõpe Eestis ja maailmas;
- oskab füüsikaõpet integreerida teiste ainetega, käsitleda läbivaid teemasid;
- oskab läbi viia laboratoorseid töid, kasutada õpetamiseks arvutisimulatsioone ning õpetada gümnaasiumi õpilast lahendama füüsika ülesandeid;
- analüüsib oma tegevust õpetajana (eneseanalüüs) ning annab oma tegevusele adekvaatse hinnangu, oskab kriitiliselt mõelda ja tegutseda;
- oskab tõsta õpilaste huvi füüsikaga seotud erialade vastu, siduda igapäevaelu nähtusi õpitavaga;
- oskab süstematiseerida, hoiustada ja kasutada erinevaid katsevahendeid;
- omab õpimappi, mis sisaldab tunnikonspekte, temaatilisi lisalugemismaterjale, linkide kogu, laboratoorsete tööde, praktiliste tööde juhendeid, töölehti ja kontrolltööde näidiseid.
Õppejõud
Erkki Soika PhD
Eeldusaine 1
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space