Õppeaine nimetus eesti k
Aine struktuur
Õppeaine nimetus inglise k
Structure of Matter
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada süsteemsete teadmiste kujunemist aine ehitusest erinevatel tasanditel, tuuma- ja kiirgusfüüsikast;
Toetada füüsika ja bioloogia integratiivset mõistmist kiirgusfüüsika kaudu.
Praktikum:
Võimaldada aine struktuurist kui ühest füüsika osast süsteemse ülevaate saamist ning süvendatud teadmiste saamist selles vallas;
Toetada kiirguse mõõtmise seadmetega mõõtmisoskuse kujunemist;
Toetada eksperimendi läbiviimise oskuste ning andmete kogumise ja analüüsi oskuste arendamist kiirgusfüüsika valdkonnas.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Aatomifüüsika alused: Bohri aatomimudel, kvantmehhaaniline aatomimudel, röntgenikiirgus, Moseley seadus. Tuumafüüsika alused: Radioaktiivsus. aatomituuma koostis, tuumajõud, seoseenergia, tuumareaktsioonid. Elementaarosakesed. Kiirguse ja aine interaktsioon, radioaktiivse kiirguse mõõtmine. Kiirguse bioloogiline mõju.
Ülesannete lahendamine nimetatud teemadel.
Praktikum:
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teab aine ehituse erinevaid tasandeid;
- saab aru füüsikalise maailma ehitusest ja kujunemisest;
- saab aru erinevate kiirgusliikide mõjust elusorganismidele ja kiirguskaitsest;
- oskab lahendada kiirgus- ja tuumafüüsika valdkondades probleemülesandeid.
- oskab rakendada kiirgusfüüsika ja aatomifüüsika seadusi katsetulemuste kirjeldamisel ja analüüsil;
- oskab viia läbi eksperimente ainestruktuuri ja kiirgusfüüsika valdkonnas, rakendada vastavat teooriat katseandmete analüüsil;
- oskab valida ja kasutada sobivaid mõõteriistu, mõõta preparaatide radioaktiivsust ja rakendada ohutusnõudeid radioaktiivsete preparaatide käsitlemisel;
- oskab hinnata saadud tulemuste õigsust ning võrrelda teooriast tulenevate järeldustega.
Õppejõud
Erkki Soika PhD; Neeme Lumi PhD
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub