2025/2026 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalus õppeprotsessi eesmärgistamise ja enesejuhtimise alaste oskuste kujunemiseks ning toetada kõrgkoolis eduka õppimise valmisoleku kujunemist.
Üliõpilane on omandanud teadmised õppe eesmärgistamiseks, erinevate õpistrateegiate rakendamiseks, enese- ja ajajuhtimise oskused ning esmased teadmised loodus- ja terviseteaduste instituudi teadussuundadest ning oma eriala seosest nende valdkondadega. Õppija on arendanud oma digitaalseid oskusi ning on omandanud akadeemilise teksti kirjutamise ja esitlemise põhimõtted.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuse käigus käsitletavad teemad on järgmised:
1) Sissejuhatus fookusvaldkonda ja instituudi akadeemilistesse suundadesse. Õppekorraldus ja valdkonnapõhised juhendid ja strateegiadokumendid. Akadeemiline õppetöö: õpingukavad, projektõpe, iseseisev töö, õpingute edenemise analüüs, tagasiside, abi- ja tugiteenused, erinevate olukordade käsitlus.
2) Õpioskused: õppimise seosed tunnetusprotsessidega, õppimist soodustavad hoiakud ja uskumused, enesejuhitud õppimise käsitlusele toetuvad õpioskused sh. õppimise planeerimine ja erinevate strateegiate kasutamine ning õppimisprotsessi edasine analüüsimine, karjääriplaneerimine, ajajuhtimine, isikliku elu sidumine õppimisega, grupis õppimine, eksamiteks ja arvestusteks valmistumine. Ettevõtlikkus, proaktiivsus ja planeerimine, innovatsioon, stressi ja muudatuste juhtimine. Loovuse mõiste, loomeprotsess ja loovuse avaldumist toetavad oskused ja tehnikad. Tagasiside olemus, selle saamine ja andmine.
3) Akadeemilise raamatukogu võimalused. Infootsingud, -allikad ja –tehnoloogiad: infovajaduse äratundmine ja kindlaksmääramine, infootsingu protsess, strateegiad ja taktikad. Andmebaasid, infopäringu sõnastamine, otsingutehnikad, sobilike infoallikate määratlemine, leidmine ja valik. Digipädevused: õppetöös ja erialases tegevuses enamkasutatavad e-keskkonnad, eriala toetavad IKT vahendid ja levinumad programmid (tekstitöötlus, tabeltöötlus, esitlus, pilverakendused, sotsiaalne meedia, õpikeskkonnad) ja esitlustehnikad.
4) Kirjalik- ja suuline eneseväljendusoskus: akadeemiline kirjutamine, akadeemilise teksti liigid, teadusliku teksti analüüsimise põhimõtted, kriitiline lugemine ja kirjutamine, konspekteerimine, esinemine ja ettekannete tegemine, kirjalike tööde vormistamine, viitamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet Tallinna ülikooli õppekorraldusest, teab Loodus- ja terviseteaduste instituudi teadussuundi, seoseid oma eriala ja teiste erialadega ning teab ja kasutab instituudi andmeallikaid ja juhendeid;
- oskab analüüsida efektiivsemate ja vähemefektiivsete õpioskuste rolli enda õpikogemusega seotuna ning teadvustab motivatsioonilisi tegureid, mis tema õppimisprotsessi võivad mõjutada;
- teab erinevaid eneseregulatsiooni strateegiad ning seostab neid enda toimetulekuga erinevates elulistes olukordades;
- mõtestab grupis õppimise võimalusi ning teadvustab võimalikke muutusi enda igapäevaelu korraldamisel seoses ülikooli astumisega;
- omab teadmisi loovuse määratlustest ja loomeprotsessist, oskab analüüsida oma loovuse avaldumist;
- on tutvunud TLÜ akadeemilise raamatukogu ja TLÜ infosüsteemidega, teadusallikate ja andmebaaside kasutamise võimalusega, valdab õppetöös kasutatavaid õpikeskkondi ja oskab kasutada õppetegevust toetavaid enamlevinuid programme;
- teab akadeemilise kirjutamise nõudeid ja oskab luua korrektselt vormistatud akadeemilist teksti sobilikke infoallikaid kasutades, oskab esmaselt kasutada kriitilise mõtlemise, lugemise, kirjutamise meetodeid ja strateegiaid, analüüsida argumentide sisulist külge ning esitada oma seisukohti nii suuliselt kui kirjalikult;
- järgib iseseisvate tööde tegemisel ülikooli kirjalike tööde vormistamise nõudeid.