Visuaalkunstiteraapia laste ja noortega (KUR6053.LT)
space
Õppeaine kood
KUR6053.LT
vana ainekood
KUR6053
Õppeaine nimetus eesti k
Visuaalkunstiteraapia laste ja noortega
Õppeaine nimetus inglise k
Art Therapy With Children and Adolescents
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Anda ülevaade kaasaegsetest kunstiteraapia suundadest, meetoditest ja tehnikatest töötamiseks laste ja noortega ning tutvuda õppekäikude raames põhiliste institutsioonidega, kus tehakse lastele ja noortele kunstiteraapiat.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kususe jooksul käsitletakse järgmisi teemasid:
1. Lapse arengu mõistmine läbi kunstilise tegevuse,
2. Kunstiteraapia ja teised loovvaldkonnad ning lapse/ noor arengu suunamine,
3. Lastele suunatud kunstiteraapia eripärad,
4. Noortele suunatud kunstiteraapia eripäerad,
5. Kunstiteraapia erinevates keskkondades,
6. Eriküsimused: õpiraskused, käitumishäired, söömishäired, agressiivsus, lapse lein jne,
7. Eetilised küsimused.Küsimused: millised on lapse vajadused ja kuidas toetada lapse arengut läbi loovtegevuste, erivajadustega õpilane ja loovtegevused, milline on keskkond, mis toetaks lapse loovuse ja loominguvabaduse arengut.
Loengud toimuvad seminari vormis. Seminaridel tehtud töödest, aruteludest, analüüsilehtedest ja esseedest koostab üliõpilane kursuse lõpus individuaalse õpimapi. Seminarides loetakse läbi ka vähemalt 5 artiklit vastavatel teemadel. Kolmandik seminaridest toimub õppekäikudena.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Kursuse tulemusel:
Teab üliõpilane lapse ja noore arengu erinevaid etappe ja nende kajastumist käelistes tegevustes ning kuidas toetada lapse ja noore arengut läbi kunstiteraapiate;
Oskab valida ja välja töötada laste/ noore vajadustele tegevusi ja neid lastega läbi viia; Oskab terapeudina mõtestada oma tegevust vastavalt kursustel läbi võetud teoreetilisele materjalile;
Suudab analüüsida laste arengut läbi käeliste tegevuste ning leida võimalusi selle toetamiseks.
Õppejõud
Päivi-Maria Hautala, PhD; Marika Ratnik, MSc, Helen Tartes-Babkina, MSc
space