2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kususe toimub kaugõppe vormis 4 korda 8-tunniste päevadena. Teemad, mida käsitletakse on järgmised:
1. Visuaalkunstiteraapia – mis see on? Kunstiteraapia ajalugu. Terapeutiline sule: klient – terapeut – meedium. Kolm kolmnurka: terapeut – klient – meedium, ruum, aeg, dünaamika (tempo),·värv-vorm – materjal – tähendus.Visuaalkunstiteraapia teoreetiline taust: psühhoanalüütline, kognitiiv-käitumuslik, humanistlik teraapia. Lapse joonistamisoskuse areng.
2. Visuaalkunstiteraapia vormid: individuaalteraapia, grupiteraapia, pereteraapia.
3. Visuaalkunstiteraapia meetodid: kujutlus, kontsentratsioon (mandala), restruktureerimine (minu elupuu), transformatsioon, rekonstruktsioon.
4. Erinevad kilendigrupid ja neile sobivad tehnikad.Loengud toimuvad seminari vormis. Seminaridel tehtud töödest, aruteludest, analüüsilehtedest ja esseedest koostab üliõpilane kursuse lõpus individuaalse õpimapi.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Kursuse tulemusel:
Teab üliõpilane, mis on viuaalkunstiteraapia, milline on antud valdkonna ajalugu ning kaasaegsed arengusuunad;
Oskab valida eripedagoogina oma põhitööd toietavaid visuaalkunstiteraaapia meetodeid vastavalt kliendi vajadustele nng neid tegevusi läbi viia;
Oskab eripedagoogina mõtestada oma tegevust vastavalt kursustel läbi võetud teoreetilisele materjalile;
Suudab analüüsida laste arengut läbi käeliste tegevuste ning leida võimalusi selle toetamiseks.