Kasvatusteadusliku uurimistöö seminar (KUM7136.FK)
space
Õppeaine kood
KUM7136.FK
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Kasvatusteadusliku uurimistöö seminar
Õppeaine nimetus inglise k
Educational Research Seminar
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Vaike Kiik-Salupere (õpetamise keel: eesti keel)
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua võimalused magistrandi kujunemiseks iseseisvaks uurijaks. Toetada uuringu läbiviimist ja magistritöö koostamist, valmimist ja kaitsmist.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Uurimuse põhiseisukohad. Teadusteksti kirjutamine. Uurimuse teoreetiliste andmete üldistamine. Analüüs ja argumentatsioon. Valim, valiku põhimõtted. Uurimuse empiiriliste andmete kogumine, tõlgendamine ja analüüs (meetodi/te valik ja põhjendamine). Uurimisandmete analüüs ja interpretatsioon seoses teoreetilise raamistikuga. Magistritöö koostamine: struktuuri loomine, sissejuhatuse, kokkuvõtete, resümee koostamine. Magistritöö eelkaitsmine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- leiab iseseisvalt uurimistööks teoreetilised allikad ja kujundab uurimisainest põhjendatud käsitluse;
- sõnastab uurimistöö probleemi, eesmärgi, uurimisküsimused/hüpoteesi, valib uurimistööle sobiva meetodi ja viib läbi uurimistöö ning analüüsib tulemused;
- esitleb uurimistöö eesmärke, metoodikat ja tulemusi;
- diskuteerib oma uurimistöö teemal.
Õppejõud
Vaike Kiik-Salupere, PhD
Lisainfo
Kirjandus/Literature:
De Baets, T.; Buchborn, T. (2014). The Reflective Music Teacher (EAS series European Perspectives on Music Education Vol. 3). Innsbruck: Helbling.
Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. (2005). Uuri ja kirjuta. Tallinn: Medicina.
Laherand, M.-L. (2008). Kvalitatiivne uurimisviis. Tallinn: OÜ Infotrükk.
Niglas, K. (2004). The combined use of qualitative and quantitative methods in educational research. Abstract. Analytical overview. Tallinn Pedagogical University Dissertations on Social Sciences, 8 [http://e-ait.tlulib.ee/id/eprint/66] [18.09.2015].
Nordwall, S. (2002). What is science? Some viewpoints from the perspective of the philosophy of science [first published in The Nordic Journal for Anthroposophic Medicine no. 1, 1980] http://www.thebee.se/SCIENCE/Science.htm [18.09.2015].
Phillips, K. H. (2008). Exploring research in music education and music therapy. New York, Oxford: Oxford University Press.
Roomets, S. (2002). Üliõpilastööd ja nende vormistamine arvutil. Tallinn: AS Rebellis.
Tamm, M. (2011). Humanitaarteaduste metodoloogia [Methodology of humanistics]. Tallinn: Tallinna Ülikooli Kirjastus.
Uuspõld, E. (2004). Üliõpilastööde vormistamise juhend. Tartu: Tartu Ülikool.
Vija, M., Sõrmus, K. & Artma, I. (2008). Uurimistöö kirjutajale. Tartu: AS Atlex.
space