Teenuste disain (KAV6529.HR)
space
Õppeaine kood
KAV6529.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Teenuste disain
Õppeaine nimetus inglise k
Service Design
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Ainekursuse eesmärk on luua võimalused teenindusmajanduse olemuse, arengutrendide ja kasvu mõistmiseks, teenuste disainimise oskuste arendamiseks ning teenuste arenduse alase õppe läbiviimiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Teemad: Teenindussektor majanduses, isiku- ja äriteenuste mõiste ja olemus, isikuteenused ehk hoolivussektor majanduses. Teenindusühiskonna mõiste ja olemus.
Teenindusmajanduse mõiste, selle arengutrendid ning kasvu põhjused. Teenindusmajanduse mõju riikide arengule.
Teenuste disaini ajalugu; teenuste disaini mõiste ja olemus; teenuste disaini eesmärgid; teenuse pakkuja ja klientide roll ja vastutus teenuste disaini protsessis; kliendi vajadused, soovid ja ootused kui teenuste disaini käivitaja; kliendisõbralikud teenused; teenuste disaini metodoloogia; teenuste disaini juhtumid.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- arutleb teenindusühiskonna mõiste ja teenindussektori tähtsus üle majanduses;
- mõtestab teenindusmajandust, eristab isiku- ja äriteenuseid;
- kirjeldab hoolivussektorit lähtuvalt enda kutsealast;
- analüüsib ja hindab kriitiliselt teenindusmajanduse arengutrende ja kasvu aspekte ning mõju riikide arengule ja keskkonnale;
- analüüsib teenuste disaini olemust;
- analüüsib teenuseid õpetatavas valdkonnas teenuste disaini põhimõtetest lähtuvalt;
- disainib, lähtuvalt kliendirühma vajadustest, soovidest ja ootustest, lihtsamaid teenuseid õpetatavas valdkonnas.
- kasutab teenindusmajanduse ja teenuste disaini põhimõisteid ja –terminoloogiat.
Õppejõud
Sirje Rekkor
space