Teenindusõppe didaktika ja metoodika (KAV6528.HR)
space
Õppeaine kood
KAV6528.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Teenindusõppe didaktika ja metoodika
Õppeaine nimetus inglise k
Service Learning Didactics and Methods
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Ainekursuse eesmärk on luua võimalused teenindusõppe planeerimise, läbiviimise ja erialaõpingutesse lõimimise teadmiste ja oskuste arendamiseks. Ainekursuse läbimine loob õppijale eeldused teeninduspädevuste kasutamiseks kutsealases tegevuses ning koostöövõrgustikes.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õppetöö toimub loengute, seminaride ja iseseisva tööna.
Teemad: Teenindusalased kvalifikatsiooninõuded kutsestandardites. Teenindusõpe isikuteeninduse õppesuuna õppekavades ning teistes teenindussektori õppekavades. Õppekavale vastava teenindusõppe planeerimine. Teenindusalased didaktilised seosed õppekavas. Teadmiste ja oskuste lõimimine teenindusõppes. Teooria- ja praktikaõpe teenindusõppes. Teenindusõppeks sobiv õpikeskkond. Didaktilised strateegiad teenindusõppes (juhtumiõpe, probleemõpe, projektõpe jt). Õpivara teenindusõppes. Õppijast lähtuva teenindusõppe metoodika valik, sh aktiivõpe ja selle rakendamine teenindusõppes. Hindamine sh kujundav hindamine teenindusõppes. Teenindusõppe sotsiaalne kontekst, emotsionaalne häälestatus, mugavustsooni ületamine teenindusõppes. Klienditeenindusõppe lõimimine erialaõpingutega kutseõppes.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet klienditeeninduse alastest kvalifikatsiooninõuetest tööturul lähtuvalt isikuteeninduse valdkonna kutsestandarditest;
- omab ülevaadet klienditeeninduse õppe sisust ja õpiväljunditest ning lõimimise võimalustest erialamoodulite rakendamisel õpetusvaldkonna õppekavades;
- analüüsib kohustusliku kirjanduse põhjal õppekava teenindusalaseid didaktilisi seoseid;
- planeerib teenindusõpet, lõimides seda õpetatava valdkonna erialamoodulisse;
- analüüsib enda poolt disainitud teenindusõppe metoodikat lähtudes didaktilise süsteemi mudelist;
- kaardistab teenindusõppe õppevara lähtudes õpetusvaldkonnast, teenindusõppe eesmärgist ja õppijate eripärast.
Õppejõud
Sirje Rekkor
space