Paindlikkus ja tegevusvõimekus õpetajatöös (KAT7061.HR)
space
Õppeaine kood
KAT7061.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Paindlikkus ja tegevusvõimekus õpetajatöös
Õppeaine nimetus inglise k
Flexibility and Agency in Teaching
Õppeaine maht EAP
9.0
Kontrollivorm
eksam
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada õpetaja enesetõhususe ja tegevusvõimekuse kasvu kõigi õpilaste õppimise toetamisel kaasavas klassiruumis kasutades õppe kohandamisel teadlikku informatsiooni kogumist, mõtestamist ja praktika arendamist toetudes teaduspõhistel teadmistel.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Tegeleme õppimist toetava õppimisprotsessi analüüsimise ja kohandamisega kaasavas klassiruumis läbi praktiliste harjutuste, tuginedes erinevatele kaasaegsetele tuumteooriatele. Õpetajaks õppija praktiseerib kognitiivset empaatiat ja tahet õppijat mõista, harjutab õppimise protsessi teaduspõhist analüüsimist ja kohandamist. Aine fookuses on järgmised tuumpraktikad:
I õppimist toetava ja kaasava õpikeskkonna loomine. Sotsiaal-emotsionaalse õppimise (SEL) teadlik ja süsteemne lõimimine igapäevasesse õpetamisse, et toetada kõigi heaolu, kujundada positiivne õpikeskkond ja õppijate kuuluvustunne (Building respectful relationships and classroom community); õpilaste enesehindamise ja refleksioonioskuste toetamine (Supporting student self-assessment);
II õppe kohandamise põhimõtted kaasavas klassiruumis. Õpilaste mõtlemise ja arusaamade tõlgendamine (Eliciting and interpreting student thinking); õppijate õppimise jälgimine ja analüüs (Analyzing instruction for continuous improvement); tõenduspõhise pedagoogika teadlik rakendamine, et suurendada õpilaste kaasatust ja aktiivset osalust õppeprotsessis (Explaining and modeling content, practices, and strategies); õppe diferentseerimine ja kohandamine, kasutades andmepõhiseid otsuseid ning paindlikke õpetamisstrateegiaid (Using strategies to support diverse learners);
III teaduspõhiste teadmiste rakendamine õpetamise arendamisel. Teadlik andmete kogumine õppeprotsessis ja nende analüüs õppe kohandamise ja arendamise eesmärgil (Analyzing instruction for continuous improvement); tõenduspõhise pedagoogika rakendamine kõigi õpilaste õppimise toetamisel; tegevusuuringu kasutamine õppimise ja õpetamise arendamisel (Using research to improve teaching and learning); õpetaja kui õppiv professionaal, enesearendus, tegevusvõimekus ja teadlik refleksioon.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- analüüsib enda ja õpilaste heaolu ning vaimse tervise alast teadlikkust ning kavandab tegevused nende toetamiseks;
- rakendab tõenduspõhiseid klassiruumi juhtimise praktikaid, et luua koostöös õpilastega hooliv, koostöine ning kaasav klassiruum;
- märkab õppijate eripärasid ja vajadusi ning toetab nende õppimist kohandades õpet ja tagades sihipärase ja edasiviiva tagasiside;
- kogub ja analüüsib andmeid õppijate õppimise edenemise kohta ning kavanda sellest lähtuvalt muudatused õppeprotsessis ja hindab muudatuste tulemuslikkus;
- reflekteerib ja arendab teadlikult enda õpetamispraktikaid kasutades tegevusuuringu (sh lesson study) meetodeid.
Õppejõud
Triin Ulla, ja Katrin Poom-Valickis.
space