Õppeaine nimetus eesti k
Õppeprotsessi kavandamine ja kohandamine
Õppeaine nimetus inglise k
Planning and Adapting the Learning Process
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Arendada oskust kavandada turvaline ja õppimist toetav õppeprotsess, mis arvestab klassikoosluse mitmekesisust ning tugineb seatud õpieesmärkidele ja tõenduspõhisele pedagoogikale, toetades õppijate kujunemist iseseisvateks ja pädevateks õppijateks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Tegeleme õppimist toetava õppimisprotsessi analüüsimisega läbi praktiliste harjutuste, tuginedes erinevatele kaasaegsetele tuumteooriatele. Õpetajaks õppija praktiseerib kognitiivset empaatiat ja tahet õppijat mõista, harjutab õppimise protsessi teaduspõhist analüüsimist ja planeerimist. Aine fookuses on järgmised tuumpraktikad:
I õpieesmärkide seadmine ja nendele vastava õppeprotsessi kavandamine (sh selgete õpieesmärkide ja -ootuste seadmine (Establishing learning goals and expectations); tundide ja õppeprotsessi kavandamine (Designing and sequencing instruction); õpilaste arusaamade ja teadmiste hindamine ning nendele reageerimine (Eliciting and interpreting student thinking); tõenduspõhiste õpetamisstrateegiate rakendamine kaasavas klassiruumis (Using strategies to support diverse learners);
II õppijate eneseregulatsiooni ja metakognitiivsete oskuste arendamine (sh selgitamine ja modelleerimine (Explaining and modeling content, practices, and strategies); strateegilise juhendamise pakkumine (Providing scaffolding for student learning); õpilaste refleksiooni ja enesehindamise toetamine (Supporting student self-assessment); metakognitiivsete strateegiate õpetamine (Teaching students to use metacognitive strategies);
III õppimist toetava hindamisprotsessi rakendamine (sh. õpitulemuste analüüs ja õppeprotsessi kohandamine (Analyzing instruction for continuous improvement); õppimist toetava tagasiside andmine õpilastele (Providing feedback to guide learning).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kavandab õppeprotsessi, seades selged ja saavutatavad õpiväljundid ning struktureerides õppetegevused vastavalt õpiväljunditele ja õppijate vajadustele;
- kasutab tõenduspõhiseid õpetamisstrateegiaid, et toetada õppijate aktiivset osalust ja kaasavat õpet;
- rakendab õppimist toetavat hindamist, analüüsides õpilaste arusaamu ja kohandades õpet lähtudes saadud tagasisidest;
- toetab õppijate eneseregulatsiooni ja metakognitiivseid oskusi, modelleerides ja juhendades teadlikku õppimist;
- analüüsib ja arendab teadlikult oma õpetamispraktikat saadud tagasiside alusel.
Õppejõud
Triin Ulla, Kadi Georg, Katrin Poom-Valickis
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub