Õppeaine nimetus eesti k
Täiskasvanuhariduse teooria, poliitika ja praktika
Õppeaine nimetus inglise k
Theory, Policy and Practice of Adult Education
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Eesmärgid:
Luua võimalused ja eeldused orientatsiooniks täiskasvanuhariduse valdkonnas;
Toetada üliõpilaste valmisoleku kujunemist täiskasvanuhariduse, elukestva õppe ja täiskasvanu õppimise vaheliste seoste ja probleemide, mõistmiseks ning analüüsimiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Täiskasvanuharidus kui tegevusvaldkond ja uuringute objekt. Ülevaade täiskasvanuhariduse teoreetilistest seisukohtadest. Täiskasvanuharidus haridussüsteemis: hetkeseis, probleemid ja arengusuunad. Elukestev õpe – hariduspoliitiline kontseptsioon. Elukestev õppimine: sotsiaalne, majanduslik, poliitiline, hariduspoliitiline, psühholoogiline aspekt. Elukestva õppe ruumi ja keskkonna kujunemise eeldused. Täiskasvanuhariduse poliitika ja regulatsiooni mehhanismid, sotsiaalne aspekt, hetkeseis. EL-i täiskasvanuhariduse arengusuunad. Kriitiline analüüs: täiskasvanuharidus EL hariduspoliitilistes suundades. Euroopa integratsioon ja tööalase koolituse poliitika.
Iseseisev töö koosneb uuringute, teadusartiklite ja dokumentide ülevaatest ja analüüsist, intervjuude analüüsist.
Ainekursus on kombineeritud tööga IVA keskkonnas.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- orienteerub täiskasvanuhariduse valdkonnas;
- on suuteline mõistma ja analüüsima täiskasvanuhariduse, elukestva õppe ja täiskasvanu õppimise vahelisi seoseid, probleeme;
- on suuteline esitama oma töö tulemusi kirjalikult kursusetööna ja konverentsil.
Õppejõud
Larissa Jõgi, PhD, Marin Johnason, MA
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub