Õppekava juht
Halliki Põlda
versiooni kood
KAANB/13.HR
Instituut / kolledž
HR - Haridusteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Andragoogika
Õppekava nimetus i.k.
Adult Education
Õppekavagrupp
õpetajakoolitus ja kasvatusteadus
Õppekavarühm
Kasvatusteadus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
6
Juurdepääsu tingimused
Gümnaasiumi lõputunnistus, lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta või nendele vastav kvalifikatsioon. Vastuvõtueksam.
Kuva rohkem...
Eestikeelsel õppekaval on õppe alustamise tingimuseks eesti keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B2-tasemel.
Antavad kraadid
haridusteaduse bakalaureus
Õppekava eesmärgid
- Luua võimalused elukestva õppe, hariduse-, sh täiskasvanuhariduse valdkonna ja täiskasvanu õppimise teoreetiliste käsituste ja seisukohtade mõistmiseks, Kuva rohkem...
seostamiseks ja kriitiliseks hindamiseks, kompetentsuse kujunemiseks tööks erinevate sektorite organisatsioonides, haridus-, sh täiskasvanuhariduse ja -koolituse valdkonnas ning õpingute jätkamiseks magistriõppes;
- luua võimalused täiskasvanuhariduse sotsiaalsete ja hariduslike eesmärkide, funktsioonide ning täiskasvanu õppimise ja õpetamise põhimõtete ning seoste mõistmiseks;
- luua võimalused kompetentsuse kujunemiseks täiskasvanu arengu, õppimise toetamisel ja suunamisel sihipäraselt loodud õpisituatsioonides tasemehariduses, tööalases ettevalmistuses, täiendõppes ja/või vabahariduses ning enesearengu protsessis;
- luua võimalused andragoogi rollide mõistmiseks, õppimisvajaduste ja arenguvõimaluste mõistmiseks ja määratlemiseks;
- luua võimalused kompetentsuse kujunemiseks, mis võimaldavad lõpetajal tööle täiskasvanukoolituse korraldaja, koolituskonsultandi, õppe- ja koolitusspetsialisti, koolitusprojekti juhi või -assistendina avaliku-, era- ja kolmanda sektori organisatsioonides.
Õppekava õpiväljundid
- mõistab, seostab ja hindab kriitiliselt elukestva õppe, hariduse-, Kuva rohkem...
sh täiskasvanuhariduse valdkonna, täiskasvanu arengu ja õppimise teooriaid, käsitusi ja seisukohti ühiskonna, kogukonna, grupi (gruppide) ja indiviidi tasandil
- mõistab ja analüüsib täiskasvanuhariduse sotsiaalseid ja hariduslikke eesmärke, funktsioone täiskasvanu õppimise ja õpetamise kontekstis
- toetab ja suunab täiskasvanu arengut ja õppimist sihipäraselt loodud õpisituatsioonides erinevates sotsiaalsetes kontekstides
- mõistab ennast isiksusena ning määratleb ennast andragoogina, sh grupi/kogukonna aktiivse ja vastutava liikmena
- tunnetab ja põhjendab individuaalseid õppimisvajadusi ja arenguvõimalusi
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, sh. sooritama kõik kohustuslikud õppeained ning sooritama bakalaureuseeksami.
Kuva rohkem...
Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli, on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Alates 2016/2017 sisseastunutele on lõpetamise tingimuseks ühe võõrkeele oskus Euroopa keeleõppe raamdokumendi B2-tasemel.
Õppekava versiooni struktuur:
+
PEAERIALA: Andragoogika
+
KÕRVALERIALA MOODUL: Täiskasvanute koolitaja
Eesmärgid
Luua võimalused täiskasvanute õppimise, õpetamise ja koolitusega Kuva rohkem...
seotud tegevuseks vajalike valmisolekute kujunemiseks ja professionaalse arengu toetamiseks
Õpiväljundid
Üliõpilane:
-käsitleb täiskasvanu enesearengu ja õppimise võimalusi oma tegevusvaldkonnas,
Kuva rohkem...
-on võimeline toetama täiskasvanu õppimist sihipäraselt loodud õpisituatsioonides tasemehariduses, tööalases ettevalmistuses, täiendõppes ja/või vabahariduses ning enesearengu protsessis,
-mõistab enda kui täiskasvanute koolitaja vajadusi.
Kohustuslikud ained:
Aine nimetus
Aine kood
EAP
Orienteeruv kontakttundide maht
E/A
Õpetamise semester