Õppeaine nimetus eesti k
Motivatsioon ja emotsioonid õppimise ja õpetamise kontekstis
Õppeaine nimetus inglise k
Motivation and Emotions in the Context of Learning and Teaching
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada teadmiste kujunemist õppimise ja õpetamise kontekstis oluliste motivatsiooni ja emotsioonidega seotud protsesside olemuse ja arengu kohta, tuginedes kaasaegsetele hariduspsühholoogia valdkonnas olulistele teoreetilistele raamistikele. Luua võimalused adaptiivset motivatsiooni ning kaasatust toetavate õpikeskkondade kujundamiseks vajalike teaduspõhiste teadmiste omandamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õppimise ja õpetamise kontekstis olulised kaasaegsed motivatsiooniteooriad, sh võimekususkumuste teooria (Mindsets), akadeemiliste saavutuseesmärkide teooria (Academic Achievement Goals), ootuste-väärtuste-kulu teooria (Expectancy-Value-Cost), isemääramisteooria (Self-Determination Theory). Emotsioonide, sh akadeemiliste emotsioonide ja emotsioonide juhtimisega seotud käsitused.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab teaduspõhiste otsuste langetamise olulisust õpimotivatsiooni ja kaasatust toetavate keskkondade kujundamisel;
- oskab eristada erinevaid õpimotivatsiooni ja akadeemiliste emotsioonidega seotud aspekte, tuginedes kaasaegsetele hariduspsühholoogia teooriatele;
- kasutab motivatsiooniliste ja emotsioonidega seotud peamiste protsesside analüüsimisel oskuslikult valdkonna põhimõisteid;
- on võimeline märkama ja analüüsima motivatsiooni toetavaid või pärssivaid tegureid reaalelulistes situatsioonides;
- mõistab motivatsiooni ja emotsioonide lühiajalist ja pikaajalist mõju õppimisele ja arengule.
Õppejõud
Kati Aus või Grete Arro (kaasõppejõud Grete Arro, Kati Aus, Eve Kikas)
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub