Õppekava juht
Eve Eisenschmidt
versiooni kood
KAHJM/24.HR
Instituut / kolledž
HR - Haridusteaduste instituut
Õppekava nimetus e.k.
Hariduse juhtimine
Õppekava nimetus i.k.
Educational Leadership
Õppevaldkond
Ärindus, haldus ja õigus
Õppekavagrupp
ärindus ja haldus
Õppekavarühm
Juhtimine ja haldus
Nominaalne õppeaeg (semestrites)
4
Juurdepääsu tingimused
Bakalaureusekraad, rakenduskõrghariduse diplom või nendele vastav kvalifikatsioon.
Kuva rohkem...
Eesti keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B2-tasemel. Inglise keele/või muu keele oskus vähemalt Euroopa Keeleõppe Raamdokumendi B1-tasemel.
Vastuvõtueksam.
Antavad kraadid
sotsiaalteaduse magister (hariduse juhtimine)
Õppekava eesmärgid
Luua võimalused:
- haridus- ja koolitusasutuste juhtimise teoreetiliste käsituste, seisukohtade ja protsesside mõistmiseks ja kontseptualiseerimiseks;
Kuva rohkem...
- kriitiliseks analüüsimiseks ja teadmusloomeks, indiviidi ja organisatsiooni arengu, haridussüsteemi, hariduspoliitika ja ühiskonna- protsesside kontekstis;
- haridus- ja koolitusasutus(t)e juhtimis – ja õppeprotsessi analüüsimiseks ja arendamiseks haridus- ja kasvatusparadigmade, haridus- ja organisatsiooniteooriate ning kasvatustegelikkuse kontekstis;
- toetada valmisolekute kujunemist ja kompetentsuse süvenemiseks haridus- ja koolitusasutus(t)e juhtimisprotsesside ja juhtimistegevuse strateegiliseks planeerimiseks, hindamiseks, kriitiliseks analüüsimiseks ja arendamiseks konkreetses ameti- ja tegevusvaldkonnas ning õpingute jätkamiseks doktoriõppe tasemel;
- luua võimalused haridusjuhi juhtimisteadvuse ja professionaalse identiteedi arengu toetamiseks ja süvenemiseks.
Õppekava õpiväljundid
- orienteerub haridusvaldkonnas ja kasvatustegelikkuses, eristab ja mõistab haridusvaldkonna arengusuundumusi rahvuslikul ja rahvusvahelisel tasandil (kontekstis) Kuva rohkem...
- mõistab, seostab, hindab ja analüüsib kriitiliselt haridus- ja koolitusasutuste juhtimise teooriaid ja protsesse indiviidi ja organisatsiooni arengu, haridussüsteemi, hariduspoliitika ja ühiskonnaprotsesside kontekstis
- tunnetab, analüüsib, määratleb ja põhjendab haridusasutuse kui organisatsiooni arenguvajadusi ja võimalusi haridus- ja organisatsiooniteooriate ning kasvatustegelikkuse kontekstis
- mõistab ja analüüsib haridus- ja koolitusasutus(t)e juhtimis-, arendus- ja õppeprotsesside seoseid ja mõju konkreetse organisatsiooni tegevuskeskkonnas ja arenguperspektiivis
- oskab kujundada haridusasutuse kui organisatsiooni juhtimiseks ja arendamiseks sobivat keskkonda ning on suuteline eest vedama organisatsioonis toimuvat arengut
- on suuteline läbi viima empiirilisi uurimusi ja rakendama uuringu tulemusi haridusasutuse arendamisel ja juhtimisel konkreetses ameti- või tegevusvaldkonnas
- mõistab ennast isiksusena ning määratleb ennast haridusasutuse juhina, hariduspoliitika ja haridussüsteemi aktiivse ja vastutava mõjutajana
- tunnetab ja põhjendab isiklikke, meeskonna ja organisatsiooni liikmete õppimisvajadusi ja arenguvõimalusi, väärtustades haridusasutust kui väärtusi loovat organisatsiooni, kui õppimis- ja kasvatuskeskkonda, inimest isiksusena ja elukestva õppijana
Õppekava lõpetamistingimused
Õppekava täitmiseks peab üliõpilane läbima õppekava etteantud mahus, Kuva rohkem...
sh. sooritama kohustuslikud õppeained ning koostama ja kaitsma magistritöö. Üliõpilasel, kes ei ole lõpetanud eesti õppekeelega kooli või on lõpetanud osaliselt eesti õppekeelega kooli on vaja omandada eesti keele oskus C1-tasemel.
Alates 2016. aasta vastuvõtust läbib õppija õpingute jooksul vähemalt ühe võõrkeelse aine.
Õppekava versiooni struktuur:
Üleülikoolilised ained
6.0