Õppeaine nimetus eesti k
Tunnetusprotsessid õppimise ja õpetamise kontekstis
Õppeaine nimetus inglise k
Cognitive Processes in the Context of Learning and Teaching
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Anneli Veispak (õpetamise keel: eesti keel)
2025/2026 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Toetada teadmiste kujunemist õppimise kontekstis oluliste tunnetusprotsesside olemuse ja arengu kohta ning luua valmisolek õpikeskkonna ja õppetegevuste planeerimiseks, analüüsimiseks ja arendamiseks tunnetusprotsessidega arvestavalt ning tunnetusprotsesside arengut toetavalt
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Antakse ülevaade põhilistest õppimisega seotud tunnetusprotsessidest (tähelepanu, taju, töö- ja pikaajaline mälu, mõtlemine), nende arengust ja osast õppimisel. Näidatakse tunnetusprotsesside seoseid uskumuste, motivatsiooni ja emotsioonidega. Õpitakse tundma erinevate õpistrateegiate (eelkõige pindmist ja sügavat õppimist toetavate strateegiate) iseärasusi ja rolli õpitava meeldejätmisel ja mõistmisel. Harjutatakse nende kasutamist ja õpetamist. Käsitletakse metatunnetust ja selle olulisust ennastjuhtiva õppij arengu toetamisel.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- oskab kirjeldada õppimise kontekstis olulisi tunnetusprotsesse ja märgata nende avaldumist;
- oskab analüüsida tunnetusprotsesside rolli õppimisel;
- oskab kavandada õppeprotsessi tunnetusprotsesside olemuse ja arenguga arvestavalt;
- teab võimalusi tunnetusprotsesside arengu toetamiseks õppeprotsessi käigus;
- kasutab tunnetusprotsesside analüüsimisel oskuslikult valdkonna põhimõisteid.
Õppejõud
Grete Arro või Kati Aus (kaasõppejõud Kati Aus, Grete Arro, Eve Kikas)
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub