Matemaatikadidaktika (KAL7118.HR)
space
Õppeaine kood
KAL7118.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Matemaatikadidaktika
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Mathematics
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Üliõpilane saab teadmised matemaatika õpetamistest II kooliastmes, tutvub õppeaine sisu ja õpetamise erinevate metoodiliste võtetega, omandab teadmised matemaatika õpetamise eesmärgistamisest, kujuneb oskus õppetegevust planeerida. Kasutab selleks uuenevat digitehnoloogiat, leiab ja säilitab digivahendite abil vajalikku infot.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Rõhuasetused II kooliastme matemaatikas. Õppeaine sisu. Oluline temaatika 4.-6.klassis. Mõtlemise arendamine matemaatikatundides. Probleemide lahendamine ja tekstülesanded. Mõõtmised, mõõtühikud ja geomeetrilised kujundid. Arvutamine: naturaalarvud arvud miljonini ja üle miljoni: võrdlemine, ümardamine, arvu koostis, neli põhitehet. Andmed ja algebra: arvavaldis, tähtavaldis. Murdarvud. Õppetöö organiseerimine, õpilaste õpihuvi tekitamine ja hoidmine, individuaalsete iseärasustega arvestamine. Tunnikonspekti ülesehitus, analüüs ja koostamine.
Iseseisev töö
Kirjanduse iseseisev läbitöötamine, lühikokkuvõtete koostamine. Ettekande koostamine ja esitamine teemal „Mõtlemise arendamine ja probleemülesanded“. Metoodilise materjali koostamine ja läbiviimise metoodika esitlus. Tunnikonspektide analüüs, koostamine ja rakendamine.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab II kooliastme matemaatika õppekirjanduse ülesehituse loogikat;
- oskab kriitiliselt hinnata õppekirjanduses sisalduvat ja siduda seda õppeprotsessiga;
- mõistab tunnikonspekti olulisust õppetöö ettevalmistamisel;
- oskab planeerida matemaatikatundi, koostab tunnikonspekti, arvestab õpilaste individuaalsete iseärasustega, rakendab õpilasi motiveerivaid õpetamisviise;
- teab, kuidas ja miks näitlikke õppevahendeid tundides kasutada, oskab neid koostada.
Õppejõud
Regina Reinup
space