Matemaatikadidaktika I (KAL7050)
space
Õppeaine kood
KAL7050
vana ainekood
KAL7050
Õppeaine nimetus eesti k
Matemaatikadidaktika I
Õppeaine nimetus inglise k
Didactics of Mathematics I
Õppeaine maht EAP
5.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada matemaatikadidaktika alased pädevused tööks klassiõpetajana. Anda ülevaade matemaatikadidaktika teoreetilistest alustest ning laiendada teadmisi ja oskusi õpetamaks matemaatikat põhikooli esimesel ja teisel astmel.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Matemaatikadidaktika struktuurist. Matemaatika põhimõistete (hulk, seos, arv jm) kujundamine. Põhitegevused algklassimatemaatikas: järjestamine, rühmitamine jm. Matemaatikakursuse sisu ja planeerimine, õppemeetodid ja-vahendid. Matemaatikatund ja mängu osa matemaatika õpetamisel. Arvudeõpetus 10-ni, 20-ni, 100-ni, 1000-ni ja liitmine, lahutamine, korrutamine ning jagamine õpitud arvuvaldkonnas. Peastarvutamisoskuse arendamine. Naturaalarvud miljonini ja kirjaliku liitmise, lahutamise, korrutamise ning jagamise algoritmid. Murrud algklassides. Geomeetria õpetamise põhimõtted. Probleemülesannete lahendamisest, õpilaste aktiviseerimisest matemaatikatunnis. Erinevate tööviiside rakendamine. Iseseisev töö koosneb kirjanduse läbitöötamisest, iseseisvatest rühmatöödest, tunnikonspektide koostamisest ja õpimapi komplekteerimisest. Protsessipõhine õpe eeldab osalemist auditoorses töös.


Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- teadmised matemaatikadidaktika teoreetilistest alustest
- teadmised matemaatika sisust ja õpetamise metoodikast
- oskused matemaatikatundi planeerida, konspekti koostada ning tehtut praktikas realiseerida.

Õppejõud
õppejõud Anna Treškina
space