Parandusõppealane praktika koolis (KAE6052.HR)
space
Õppeaine kood
KAE6052.HR
vana ainekood
KAE6052
Õppeaine nimetus eesti k
Parandusõppealane praktika koolis
Õppeaine nimetus inglise k
School Practice on Remedial Education
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kujundada valmisolekut eripedagoogiliseks tegevuseks;
Teadvustada, täpsustada ja väärtust;
Teadvustada eripedagoogi ja õpiabi õpetaja rolli kaasava hariduse, mitmekultuurilise õpikeskkonna, eluaaegse õppe ja meeskonnatöö kontekstis;
seostada ja rakendada omandatud teoreetilised teadmised praktilise kutsetegevusega;
Luua võimalused praktilises kutsetegevuses osalemiseks;
Luua tingimused professionaalse eneserefleksiooni tekkeks ning kinnistumiseks;
Teadmiste ja oskuste rakendamine ning arendamine, uue kogemuse saamine seoses praktilise tegevuse ja juhendajapoolsete soovitustega.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Praktika sooritatakse pikemaajalist kogemust omavates koolides. Praktika sooritatakse nii nooremate 1. - 2. klass kui vanemate 6. - 8.-klass õpilaste juures. Praktika käigus valmib praktika sisu kajastav õpimapp, mille üheks osaks on õppevahendid, mis üliõpilase valikul on koostatud kas matemaatika, emakeele, muusika, liikumise vms. alalt. Praktikant tutvub koolis parandusõppe korraldusega: tunniplaanidega, ruumidega, koostööga kolleegide ja vanematega.
Praktika jätkab teoreetiliste õpingute, õppekäikude ja praktiliste tegevuste käigus saadud teadmiste ja oskuste süvendamist ja kinnistamist. Praktika võimaldab vaadelda ja mõista eripedagoogilise tegevuse erinevaid rakendusvaldkondi ja kokkupuutealasid.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Praktika läbinud üliõpilane:
Väärtustab erinevaid õppijaid ja mitmekultuurilist õpikeskkonda;
Omab ülevaadet ja vahetut kogemust erialasest tööst;
On rakendanud teoreetilisi teadmisi praktilises kutsetegevuses;
Omab oskust oma ja teiste eripedagoogilisi teoreetilisi teadmisi ja praktilisi tegevusi analüüsida ja kriitiliselt hinnata;
Omab valmisolekut oma töö- ja õpilaste õpi – ja kasvukeskkonna pidevaks arendamiseks; oskab leida, jagada ja arendada õpiabialast teavet ja seda koolikeskkonnas praktiliselt rakendada ja kriitiliselt hinnata;
Omab ja väärtustab meeskonnatöö kogemusi õpiabi vajavate õpilaste probleemide lahendamisel, arendab oma koostööalaseid oskusi; oskab küsida, pakkuda ja vastu võtta konstruktiivset kriitikat ja abi;
Omab valmisolekut elukestvaks professionaalseks arenguks, väärtustab elukestvat õpet;
Omab tunnivaatluse oskusi; näeb tundi kaasava kooli osana;
Oskab kriitiliselt hinnata tundi õpiabi vajavate õpilaste seisukohalt;
Omab kogemust õpiabi tunni planeerimisest ja läbiviimisest ja analüüsimisest.
Õppejõud
Anu Carlsson (MA)
space