Õppeaine nimetus eesti k
Individuaalsele õppekavale suunamine - uurimine, rakendamine ja hindamine
Õppeaine nimetus inglise k
Developing Individual Education Plan, Reaching and Evaluating
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Õppida tundma õpitingimuste kohandamise vajadusi ja võimalusi eri- ja tavaõpetuse lähendamise põhimõttest lähtudes. Võimaldada tutvuda individuaalsele õppekavale suunamise ametlike alustega: seadusandlus, uurimiskaart, otsustustasand. Õppijad omandavad oskuse hinnata individuaalse õppekava otstarbekust ja rakendamise tulemuslikkust.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Individuaalse arengupotentsiaali kaardistamine vaatluskavades. Õpetuse individualiseerimise astmed. Tutvutakse individuaalse õppekava rakendamise kogemusega Eesti hariduses, analüüsitakse vaatluskaarte, koostatakse erinevates ainetes ja vanuseastmes individuaalse õppekava näidiseid; saadakse teadmisi individuaalse õppekava otstarbekuse jälgimisest ning koostööst õpilasega kokkupuutuvate isikutega; koostatakse õppimiskliima analüüs.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Üliõpilased omavad ülevaadet sekkumise ja õpikeskkonna kohandamise võimalustest; oskavad määratleda hariduslike erivajaduste õpilaste eriõppe vajaduse astet ja individuaalse õppekava tüüpi; tunnevad individuaalse õppekava koostamise ja rakendamise üldisi põhimõtteid erinevates kontekstides; institutsionaalseid spetsiifikaid; tunnevad avatud õpetuse erinevaid vorme; protsessikeskse diagnostika põhimõtteid.
Õppejõud
dotsent Inga Mutso
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub