Multimeediumi loomine ja meediakasvatuse rakendamine õppeprotsessis (KAA6105.HR)
space
Õppeaine kood
KAA6105.HR
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Multimeediumi loomine ja meediakasvatuse rakendamine õppeprotsessis
Õppeaine nimetus inglise k
Multimedia Production and Media Education in Learning Process
Õppeaine maht EAP
6.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursus annab ülevaate erinevatest multimeediumite loomise võimalustest lasteaia õppeprotsessis (pilt, heli, video, animatsioon) ja toetab praktilisi oskusi luua erinevaid multimeediume meediakasvatuse põhimõtteid silmas pidades. Selgitada meediakasvatuse põhimõisteid ja olulisemaid filmimõisted ning toetada oskusi teadvustada meedia kui ühe kasvukeskkonna ohte ja võimalusi. Seostada multimeedia loomise ja meediakasvatuse temaatika koolieelse lasteasutuse riikliku õppekavaga, pakkuda valmidust rakendada meedia sisu ja IKT vahendeid teadvustatult laste meediateadlikuse kujundamiseks ja lapse arengu toetamiseks. Kursus pakub praktilisi lahendusi multimeedia loomiseks ja meediakasvatuse läbiviimiseks lasteaias.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursuseprogrammi tutvustus ja selgitused. Kursuse õpikeskkonnaga (eDidaktikum) tutvumine, registreerimine. Piltide loomine digitaalselt. Piltide töötlemine. Piltide joonistamine, ekraanipiltide tegemine. Pilt õpeprotsessis. Digitaalselt loodud ja kujundatud sündmuse kuulutus. Audiovisuaalse kirjaoskuse põhialused. Animatsiooni ajalugu. Animatsiooni loomise etapid. Stsenaarium. Kaader. Animatsiooni liigid. Video tegemine. Filmimõisted Videotöötlusprogrammid, ekraanisalvestised. Video õppeprotsessis. Heli salvestamine, töötlemine, helitöötlusprogrammid. Heli õppeprotsessis. Multimeediumi avaldamine veebikeskkondades. Meediakasvatuse põhimõisted. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Meedia toimemehhanismid, mõjutusvahendid. Meedia tõenäolised mõjud – ohud ja võimalused. Uus kirjaoskus ja meediateadlikkus. Ristmeedia ja osaluskultuur. Meediakasvatuse seosed KELARÕK-ga, õppekava pädevused, lõimivad teemad ja ainevaldkonnad, meediakasvatuse didaktilised põhiprintsiibid. Erinevad meediavahendid (ajaleht, ajakiri, film, video, animatsioon) ja nende sisu didaktilised kasutusvõimalused õppeprotsessis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- kirjeldab erinevaid multimeedia liike (orienteerub nende ajaloos) ja sisuelemente;
- kasutab multimeediumi loomiseks sobivaid vahendeid ja tarkvara lähtuvalt meediumi liigist;
- loob erinevaid multimeediume arvestades audiovisuaalse kirjaoskuse põhialused, õppe- ja kasvatusvaldkondade ülest lõimingut ja meediakasvatuse põhimõtteid;
- avaldab loodud multimeediume veebikeskkonnas;
- analüüsib multimeediumi kasutamise võimalusi lasteaia õppe-kasvatusprotsessis ning seoseid KELA riikliku õppekavaga;
- teadvustab (digitaal)meedia kui ühe kasvukeskkonna osatähtsust eelkooliealise lapse igakülgses arengus;
- leiab lahendusi võimalikele meediast tulenevatele probleemidele, omab valmisolekut lastevanemate nõustamiseks (sh erinevaid digiajastu meediumi ja formaate kasutades) üldisemates meediat puudutavates kasvatusküsimustes.
Õppejõud
Linda Helene Sillat, MSc, Astrid Randoja, külalisõppejõud
space