Marketing raamatukogu- ja infotöös (INT6014.DT)
space
Õppeaine kood
INT6014.DT
vana ainekood
INT6014
Õppeaine nimetus eesti k
Marketing raamatukogu- ja infotöös
Õppeaine nimetus inglise k
Marketing in Library and Information Services
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Luua eeldused marketingipõhimõtete rakendusvõimaluste ja –vajaduste analüüsimiseks raamatukogu- ja infotöös; toetada teadmiste kujunemist marketingiprotsessist ja kogemuse saamiseks raamatukogu (või mõne muu infoasutuse) turundusplaani koostamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Turunduse mõiste, eesmärk, olemus, ülesanded. Turunduse kasutusalad, sisu, funktsioonid. Kasumitaotluseta organisatsioonide turundus (Kotler, Andreasen). Teenuste turundus (Gummesson), sotsiaalne turundus (Zaltman, Shapiro), suhteturundus (Grönroos). Turunduspõhimõtete rakendusi raamatukogu- ja infotöös – organisatsiooni- ja teenuste turundus (Weingand, Webber, Umlauf). Marketingiprotsessi etapid ja tsüklilisus. Raamatukoguturupositsioon (SWOT, PEST, Porteri viie jõu analüüs), turunduskeskkond. Turundusuuringud marketingiprotsessi läbiviimiseks, turunduse infosüsteem. Raamatukogu- ja infoteenuste turg, turu segmentimine, segmentimisnäitajad. Raamatukogu turupositsiooni analüüs (Ansoff maatriks, Boston maatriks, Bowman strateegiline kell). Turunusmeetmestik raamatukogumarketingis – teenus, hind, turustuskoht, edustustegevus. Raamatukogu turundusplaani koostamine – situatsiooni analüüs.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Aine läbinud üliõpilased:
Tunnevad turunduse peamisi teooriaid ja mudeleid;
Oskavad turunduse teoreetilisi mudeleid üle kanda raamatukogunduse konteksti;
On võimelised hindama, mil määral raamatukoguteenused rahuldavad kasutajate vajadusi;
Oskavad kujundada kasutajate nõudlusele vastavaid raamatukoguteenuseid;
On võimelised positsioonima raamatukogu turunduskeskkonnas.
Õppejõud
Lekt A. Lepik, pedagoogikakandidaat
space