2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Turunduse mõiste, eesmärk, olemus, ülesanded. Turunduse kasutusalad, sisu, funktsioonid. Kasumitaotluseta organisatsioonide turundus (Kotler, Andreasen). Teenuste turundus (Gummesson), sotsiaalne turundus (Zaltman, Shapiro), suhteturundus (Grönroos). Turunduspõhimõtete rakendusi raamatukogu- ja infotöös – organisatsiooni- ja teenuste turundus (Weingand, Webber, Umlauf). Marketingiprotsessi etapid ja tsüklilisus. Raamatukoguturupositsioon (SWOT, PEST, Porteri viie jõu analüüs), turunduskeskkond. Turundusuuringud marketingiprotsessi läbiviimiseks, turunduse infosüsteem. Raamatukogu- ja infoteenuste turg, turu segmentimine, segmentimisnäitajad. Raamatukogu turupositsiooni analüüs (Ansoff maatriks, Boston maatriks, Bowman strateegiline kell). Turunusmeetmestik raamatukogumarketingis – teenus, hind, turustuskoht, edustustegevus. Raamatukogu turundusplaani koostamine – situatsiooni analüüs.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
Aine läbinud üliõpilased:
Tunnevad turunduse peamisi teooriaid ja mudeleid;
Oskavad turunduse teoreetilisi mudeleid üle kanda raamatukogunduse konteksti;
On võimelised hindama, mil määral raamatukoguteenused rahuldavad kasutajate vajadusi;
Oskavad kujundada kasutajate nõudlusele vastavaid raamatukoguteenuseid;
On võimelised positsioonima raamatukogu turunduskeskkonnas.