Õppeaine nimetus eesti k
Mängude kavandamise alused
Õppeaine nimetus inglise k
Fundamentals of Game Design
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvustada tudengitele mängude disainis ja arendamises kasutatavaid peamisi mehaanikaid.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Tegemist on praktilise ainega. Igas tunnis analüüsitakse üht mängumehaanikat. Seejärel töötavad tudengid välja kontseptsiooni ja prototüübi mängule, mis põhineb tunnis tutvustatud mehaanikal.
Mängu prototüüpi testitakse tunnis ning see lisatakse tudengi mängudisaini päevikusse.
Mõned kursusel käsitletavad mehaanikad on:
- žetoonide võtmine;
- kivi-paber-käärid ja tasakaalustavad mehaanikad;
- mehaanikad, mis lisavad juhuslikkust ja ebakindlust;
- mehaanikad ruumi kujutamiseks;
- mehaanikad aja kujutamiseks;
- konflikti ja võitlusmehaanikad;
- sümmeetrilised ja asümmeetrilised mehaanikad;
- pakkumismehaanikad.
Lõplik hindamine põhineb mängudisaini päevikul ning viimistletud mängu prototüübil, mida mängitakse testitakse kaasüliõpilaste poolt viimases tunnis.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- mõistab mängudisainis kasutatavaid põhilisi mehaanikaid;
- kohandab olemasolevaid mänge, muutes nende põhimehaanikaid;
- koostab mängu esimest järku reeglistiku;
- loob ja testib mängu prototüüpi.
Õppejõud
Peadar Charles Callaghan
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub