Kooli haridustehnoloogilise taristu ja riistvara praktikum (IFI7203.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7203.DT
vana ainekood
Õppeaine nimetus eesti k
Kooli haridustehnoloogilise taristu ja riistvara praktikum
Õppeaine nimetus inglise k
Infrastructure Seminar and Hardware at School
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärgiks on anda haridustehnoloogia valdkonnas
õppivale tudengile oskused ja arusaam IT taristust koolis/töökohal - terminoloogiast, kasutuspõhimõtetest, tööohutusest, ettetulevatest probleemidest ja nende lahendusvõimalustest, ostuprotsessist, IT alase auditi läbiviimisest algtasemel; anda ülevaade üldhariduskoolides ja kõrgkoolides kasutatavatest haridustehnoloogia ja digitaalse meedia vahenditest ning parimatest praktikatest nende õppetöös rakendamisel ja haldamisel läbi erinevate asutuste külastuste; aidata kaasa teadmiste ja oskuste praktilise rakendamiskogemuse kujunemisele, mis võimaldab iseseisvalt otsustada, milliseid IKT vahendeid ja kuidas neid näiteks kooli keskkonnas rakendada.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursusel läbitavad teemad:

- Riistvara koolis - millist riistvara valida ja osta, kuidas seda seadistada, seadme töökaitse ja ohutus: projektor, arvuti, dokumendi kaamera, printer, skanner, koopiamasin, fotoaparaat/videokaamera, interaktiivsed tahvlid, nutiseadmed, telerid, robootika, elektroonilised mõõteriistad ja andurid (nt Vernier).
- Olemasolevate vidinate ja keskkondade juurutamine kooli kontekstis – vajaliku tugimaterjali loomine õpetajatele, haridustehnoloogile (kasutusjuhend, tööjuhend, ohutusjuhend).
- Erinevate rollide mõistmine koolikontekstis (IT-juht ja Haridustehnoloog).
- Nutiseadmed koolis (hariduslikud appid) ja seadmeid puudutavad kokkulepped heakorra teemal.
- IT auditi läbiviimine, arendusprojekti planeerimise algteadmised (uuringu läbiviimine ja taristuprojekti planeerimine)

Kursus koosneb loengutest, seminaridest, erinevate asutuste
külastamisest (4 asutust) ja iseseisvast tööst (vt hindamine ja
iseseisev töö).
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet enamlevinud haridustehnoloogia ja digitaalse meedia vahenditest ning nende kasutamisest õppetöös (kooli riistvara ja tarkvaralahendused);
- oskab koostada õppeasutuse haridustehnoloogilise infrastruktuuri ja selle arendusvajaduste kirjelduse (audit);
- oskab kavandada õppeasutuse haridustehnoloogilisi tugiteenuseid;
- on kursis vastava valdkonna parimate praktikatega (külastused);
- oskab luua ohutusjuhendi kasutatavale taristule.
Õppejõud
Birgy Lorenz
Lisainfo
Hindamisele pääsemise eeltingimused: osalemine seminarides, iseseisvate tööde 100% esitamine, esitatud ettekanded, e-testi positiivne sooritamine. Kordushindamise sooritamisel tuleb teha ära kõik kodused tööd ja arvestus. Võlgnevuste likvideerimise tingimused on samad.

Hindamisele pääsevad ainesse registreerunud tudengid, kes on end ka ÕIS'i kaudu arvestusele registreerunud.
Vastavalt õppekorralduse eeskirjale kehtib aine sooritusõigus kuni kevadsemestri vahenädalani. Kui selleks ajaks ei ole saavutatud positiivne tulemus, tuleb aine korduskuulata.
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
space