Õpimängude uurimine ja arendamine (IFI7183.DT)
Õppeaine kood
IFI7183.DT
vana ainekood
IFI7183
Õppeaine nimetus eesti k
Õpimängude uurimine ja arendamine
Õppeaine nimetus inglise k
Research and Design of Educational Games
Õppeaine maht EAP
4.0
Orienteeruv kontakttundide maht
16
Õpetamise semester
sügis
Kontrollivorm
arvestus
2019/2020 sügissemestri õppejõud
Vladimir Tomberg (inglise keel) tavaline kursus
2019/2020 kevadsemestri õppejõud
õppejõud on määramata
Õppeaine eesmärgid
Aine eesmärk on pakkuda põhjalik ülevaade tõsimängude ja õpimängude valdkonnas toimuvast uurimistöös ning näidetest, kuidas uurimistulemused mõjutavad mängude kavandamist. Tudengitele tutvustatakse disaini mustreid, mis võimaldavad uurimistöö tulemuste põhjal luua mänguelemente.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus katab allpool loetletud teemasid. Iga teema uurimiseks ja tutvustamiseks moodustatakse tudengitest väikesed grupid. Igas tunnis tutvustatakse ühte teemat. Tutvustus koosneb lühikesest teoreetilisest ülevaatest, uuemate uurimistulemuste tutvustamisest, tulemuste rakendamise näidetest (mängud) ning rühmatööd disainimustrite kavandamiseks, et leitud tulemusi rakendada uues arenduses.

Uurimisteemad:
• Mänguuuringute olemus ja ajalugu
• Mängimise kognitiivsed aspektid
• Mängimise emotsionaalsed ja motivatsiooniga seotud aspektid, mängukogemused, sulandumine ja kulgemine
• Loovus, loovmõtlemine ja mängu kulg (gameplay)
• Mängu sotsiaalsed ja kommunikatiivsed aspektid
• Tõsimängud kui käitumist mõjutavad vahendid
• Mängude kultuurilised ja eetilised aspektid
• Mängude ja mängimisega seonduvad muud teemad
Iseseisev töö
• Tudengid esitavad oma kirjaliku ülevaate ühes teema
• Tudengid esitlevad oma ülevaate klassi ees
• Tudengid koostavad kirjeliku aruande kavandamismustrite rakendamisest tuginedes enda ja teiste tudengite poolt tutvustatud uurimistöö tulemustele
Õppeaine õpiväljundid
Kursuse läbinud:
• Saavad aru mängualaste uuringute olulisematest teooriatest ja kontseptsioonidest.
• Mõistavad mängude kavandamise mustreid, oskavad uurimistulemuste põhjal luua mängude kavandamise mustreid.
• Suudavad lugeda, analüüsida, retsenseerida ja esitada uurimistöö tulemusi
• Oskavad teisendada uurimistöö tulemusi mängu ideedeks.
Hindamismeetodid
Arvestus – Tudengid valivad ühe teema mängudega seotud uuringutest ning tutvustavad seda selle kontseptsioone ning empiirilisi andmeid ülejäänud klassile.
Õppejõud
Tobias Ley
Kohustuslik kirjandus
• Joost Raessens, Jeffrey Goldstein - Handbook of Computer Game Studies
• Karl M. Kapp 2012 - The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education.
• Wolf, J. P.; Perron, B. (Eds.) 2003 The Video Game Theory Reader.
• Erinevad teaduslikud artiklid mänguuuringute ajakirjadest ning konverentside kogumikest.

Lisainfo
Tudengid peavad osalema vähemalt 80% kontakttundidest.
Asenduskirjandus
NA