Haridustehnoloogilised uuringud ja evalvatsioon (IFI7056.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7056.DT
vana ainekood
IFI7056
Õppeaine nimetus eesti k
Haridustehnoloogilised uuringud ja evalvatsioon
Õppeaine nimetus inglise k
Research Trends and Evaluation in Educational Technology
Õppeaine maht EAP
4.0
Kontrollivorm
eksam
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursus annab uuringutele tuginevalt ülevaate haridustehnoloogilistest uurimissuundadest, tutvustades:
a) kuidas haridustehnoloogiat on kasutatud laiendamaks arusaama, mis on õppimine ja kuidas see toimub;
b) kuidas õppimisteooriaid on rakendatud haridustehnoloogia toel õpikeskkondi, ­-metoodikaid ja ressursse luues, et lahendada haridusele esitatud väljakutseid; ja
c) kuidas haridustehnoloogilisi rakendusi saab hinnata.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Kursus annab uuringutele tuginevalt ülevaate haridustehnoloogilistest uurimissuundadest, laiendamaks arusaama, mis on õppimine ja kuidas erinevaid õppimisteooriaid digitehnoloogia toel rakendada, et lahendada haridusele esitatud väljakutseid; ja kuidas haridustehnoloogilisi rakendusi saab hinnata.
Kursus toetab iseseisvat enesejuhitud õppimist hajutatud õpikeskkonnas, kus õppijad peavad 62 h ulatuses:
-loengutes tutvustatud õppimisteooriate realiseerimiseks leidma teiste loodud või kavandama 5 valitud õpiteooriatega seotud digitaalse toega õpistsenaariumite näidet ja tutvustama neid oma blogis kasutades arutelus korrektselt õppimise evalveerimisega seotud mõisteid ja printsiipe;
-jälgima ja kommenteerima õppimisteooria realiseerimise seisukohast kaasõppijate tutvustatud õpistsenaariumite näiteid blogides;
-kavandama rühmatööna mini­uuringu haridusasutuse haridustehnoloogilise rakenduse hindamisel, milles hinnatakse nii uuringu kavandi teostust kui ka rühmatööd. Rühmatöö (ettevalmistamine, läbiviimine, esitlemine) sisaldab 26 h tööd.
Kursusel on kuus kontaktpäeva (loengud 12 h, rühmatöö ettevalmistamine 2 h ja rühmatöö esitlemine 2 h). Iseseisev töö õpistsenaariumitega nõuab 62 h.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab ülevaadet haridustehnoloogilistest uuringutest, mis kasutavad haridustehnoloogiat õppimise võimaluste avardajana, et mõista, kuidas õppimine toimub;
- oskab analüüsida haridustehnoloogiliselt toetatud õpikeskkondi, ­-meetodeid ja ­-ressursse õppimiskäsitluste alusel;
- tunneb hinnangu­-uuringute tegemise võimalusi haridustehnoloogias ja rakendab neid haridusasutuses miniuuringu kavandamisel.
Õppejõud
Vanemteadur Kai Pata, teadur Mart Laanpere
Lisainfo
Õppetöös osalemise ja eksamile/arvestusele pääsemise nõuded: 1) Üliõpilane postitab blogis õigeaegselt määratud tähtajaks 5 õpistsenaariumite näidet ja kommenteerib iga näite osas 1 kursusekaaslase postitust; 2) Üliõpilane koostab määratud tähtajaks ja parandab ning esitab kursuse lõpuks rühma arvestustöö.
space