Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud (IFI7052.DT)
space
Õppeaine kood
IFI7052.DT
vana ainekood
IFI7052
Õppeaine nimetus eesti k
Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud
Õppeaine nimetus inglise k
Learning Environments and Learning Networks
Õppeaine maht EAP
3.0
Kontrollivorm
arvestus
2023/2024 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärgiks on tutvustada erinevate õpikeskkondade ja võrgustike loomise, kasutamise ja haldamise võimalusi ning võimaldada vajalike teadmiste ja praktiliste oskuste omandamist õpikeskkondade ja võrgustike efektiivseks loomiseks ja haldamiseks.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Õpikeskkonna ja võrgustiku roll õpiprotsessis. Monoliitsed ja tsentraliseeritud õpihaldussüsteemid. Hajutatud arhitektuuriga ja personaalsed keskkonnad. Sotsiaalne meedia ja nende lubavused keskkondade ja võrgustike loomisel ja kasutamisel. e-portfoolio rakendused. Keskkondadega seotud tehnoloogiad ja spetsifikatsioonid. RSS ja vookogud. Folksonoomia ja ühisjärjehoidjad. Vistutamine. Widgetid. Identiteedihaldus ja OpenID. Rollid erinevates keskkondades. Keskkondade ja võrgustikega seotud trendid ja tulevikusuunad.
Antud kursus tutvustab võrdlevalt erinevate keskkondade kavandamist, rakendamist ja haldamist. Oluline rõhuasetus on sotsiaalsel meedial ja selle lubavustel individuaalsete ja grupitööde tegevusteks ning õpiprotsessi toetavate võrgustike loomiseks. Kontaktpäevad pakuvad nii teoreetilisi teadmisi kui ka praktilisi oskusi keskkondade ja võrgustike loomiseks.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- omab teadmisi õpikeskkonna ja võrgustike rollist õpiprotsessis;
- oskab välja tuua avatud ja hajutatud arhitektuuriga õpikeskkondade ning suletud, tsentraliseeritud õpihaldussüsteemide erinevusi, eeliseid ja probleeme;
oskab analüüsida erinevate sotsiaalse meedia vahendite lubavusi lähtuvalt oma (teiste) õpitegevustest ning neid tulemuslikult kombineerida ja rakendada;
- oskab koostada erinevatel sotsiaalse meedia vahenditel põhinevaid hajutatud arhitektuuriga õpikeskkondi;
- suudab efektiivselt organiseerida, kujundada ja toetada enda ja teiste õpikeskkonda;
- mõistab õppija ja õpetaja rolli muutusi erinevates keskkondades;
- mõistab enda rolli nii personaalse kui ka grupi keskkonna kujundamisel ja kasutamisel;
- omab teadmisi õpikeskkondade ja võrgustike trendidest ja arengusuundadest ning oskab neid oma töös arvestada.
Õppejõud
teadur Terje Väljataga, teadur Hans Põldoja
space