Õppeaine nimetus eesti k
Sissejuhatus kultuurantropoloogiasse
Õppeaine nimetus inglise k
Introduction to Cultural Anthropology
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2025/2026 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Kursuse eesmärk on anda üliõpilastele põhiline arusaam inimühiskondade ja kultuuride uurimisest. Sotsiaal-kultuuriline antropoloogia keskendub inimeste eluviisidele ja elukorraldusele üle kogu maailma, uurides kultuuripraktikaid, sotsiaalseid struktuure ja uskumussüsteeme, mis kujundavad inimkogemust.
See kursus käsitleb konkreetseid teoreetilisi ja etnograafilisi juhtumeid, mis demonstreerivad antropoloogia panust inimolemuse mõistmisse. Mõned küsimused, millele me semestri jooksul vastuseid otsime, on:
Millised on peamised ideed sotsiaalsest ja kultuurilisest elust, mida antropoloogia on esile toonud?
Milliseid perspektiive ja panuseid on sotsiaal-kultuuriline antropoloogia andnud sotsiaalsete suhete uurimisele?
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Sellel kursusel uurivad üliõpilased antropoloogilisest vaatenurgast võtmemõisteid nagu kultuur, võim, majandus ja sugu. Üliõpilased õpivad tundma meetodeid, mida antropoloogid kasutavad ühiskondade uurimiseks, sealhulgas osalusvaatlust, etnograafiat ja võrdlevat analüüsi. Uurides erinevate maailma piirkondade kultuure, saavad üliõpilased ülevaate, kuidas sotsiaalseid norme, väärtusi ja institutsioone konstrueeritakse ja säilitatakse.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- on omandanud sotsiaal-kultuurilise antropoloogia põhialused;
- on süvendanud oma teadmisi antropoloogilistest kontseptsioonidest ja nende rakendamisest ühiskondade uurimisel, sealhulgas nende seostest teiste humanitaarteadustega;
- on arendanud võimekust viia läbi distsiplineeritud intellektuaalset analüüsi ning struktureeritud uurimistööd;
- on parandanud oma arutelu- ja kirjutamisoskusi, rakendades kriitilist mõtlemist õppeprotsessi käigus.
Õppejõud
Carlo Cubero Irizarry
Õppekavaversioonid, millesse aine kuulub
