2024/2025 sügissemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
2024/2025 kevadsemestri õppejõud
Ei ole õpetamiseks avatud. Vt all õppekava lingi kaudu peaeriala all nominaaljaotuse ajakava.
Õppeaine eesmärgid
Tutvuda ingliskeelsete maade kirjandusega laiemalt, 20. sajandi algusest tänapäevani. Käsitleda süvitsi valitud kirjanike loomingut/valitud teoseid vastavalt valitud fookusele (igal õppeaastal erinev). Kujundada teadmisi ingliskeelsete maade erinevatest kirjanduskultuuridest ning nende kontaktidest. Tutvuda uusimate kirjanduslike suundumustega ingliskeelsete maade kirjanduse põhjal.
Õppeaine sisu lühikirjeldus
Olulisemad kirjanduslikud meetodid ja kultuuriteoreetilised suunad (modernism, realism, eksistentistialism, postmodernism, feminism, postkolonialism, mälu ja trauma, ökokriitika, loomauuringud, tervise humanitaaria, uusmaterialism, transmodernism) rõhuga ingliskeelsete maade kultuuridele ja nende iseärasustele. Ei vaadata mööda ka uusimatest kirjanduse vormidest (blogi, graafiline romaan, fanfiction, võrgustiku romaan ja nende intermediaalsus, st põimumist teiste meediumitega nagu kunst ja film). Kirjanike valik varieerub vastavalt hetkel aktuaalsele temaatilisele fookusele, õppejõu profiilile ja üliõpilaste huvidele. Käsitletakse Briti, Ameerika, Iirimaa, Šotimaa, India, Kariibimere regiooni, Kanada, Aafrika, Austraalia, Uus-Meremaa jne. kirjanike loomingut valitud teoste põhjal, paigutades neid laiemasse kultuurilisse, poliitilisse, teoreetilisse ning kirjandusajaloolisse konteksti. Loengud ja seminarid, grupiarutelud, rühmatöö, analüütilised esseed.
Õppeaine õpiväljundid
Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:
- orienteerub ingliskeelsete maade kultuuris laiemalt, mõistab globaalse maailma kirjanduskultuuride kontakte ja probleeme ning erinevate ingliskeelsete maade kirjanduste iseärasusi, samas ka vastastikke mõjusid ja põimimist;
- oskab paigutada kirjandusliku materjali laiemasse konteksti, seostada poliitilisi ja ajaloosi protsesse nende kujutamisega kultuuris ja kirjanduses;
- oskab mõista ja analüüsida erineva poeetikaga ingliskeelseid kirjanduslikke tekste, väljendada oma tähelepanekuid ja järeldusi arutelus ning kirjalikus analüüsis (essee);
- on vilunud rühmatöö ja refereerimise oskusi, oskab hästi töötada akadeemiliste allikatega.